Gå til innhold
Arkivverket

[#42192] Minnesota 1880-telllingen


Gjest Liv Biseth Berger
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Biseth Berger

I Willmar Kandiyoki, Minnesota står følgende personer oppført: Martin Jorgenson, 40 år Gustava, 35 år, Jennie 12 år (født i England) og Charlie 8 år. Jennies biologiske far, James Paulsen (Biseth), døde like etter at hun ble født.Jeg har ikke funnet noe utreise fra Norge på familien, og klarer heller ikke å finne flere spor etter dem. Er det noen som kan hjelpe meg.Mvh Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Her er lenke til ei side med innbyggere i frå Kandiyohi conty MN frå 1862 til 1916. Lenke Så langt eg ser er der nokre med namn Martin, men ingen Jorgensen, heller ingen med kona som heiter Gustava.Den einaste Jorgensen er: Peter Jorgenson, born in Beiholmen, Trondhjem. Came there to Norway Lake. Wife name unknown.Kan han tilfeldigvis vera ein bror? Det var jo ofte søsken dro til samme område.(Min oldefar hadde td. 3 brødre, 1 søster og 1 halvbror som reiste til MN i siste halvdel av 1800-talet. alle slo seg ned i Kandiyohi co, MN nær Willmar. I tillegg budde oldefar der i ca. 10 år før han kom tilbake til Norge rundt 1900).mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei igjen!Ved å rulle nedover denne sida vil du finna E-mail adr. til minst 2 stk som har lagt in Jorgensen som etternamn dei har info om i Kandiyohi co. Minnesota: (litt langt nede på sida).Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Legg inn lenke til 1880 teljinga for Minnesota der ein finn familien.LenkeKanskje nokon har høve til å slå opp i cencus for 1900 for å sjå om ein finn dei der.mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Biseth Berger

HeiTakk til Helga for all informasjon. Jeg skal undersøke videre om jeg kan finne noen spor etter familien Jorgenson med de som har lagt inn etternavnet og har info. om Kandiyohi.Det er spesielt Jennie Jorgenson, som er døpt Johanne Pacifica Jamesdtr. Paulsen (Bisset), jeg ønsker å finne.Jeg håper at noen har anledning til å undersøke census for 1900 for meg.Mvh Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei!Dette må vel være Johanna i FreeBMD Birth Index, England and Wales, 1837-1983:[url="http://search.ancestry.com/cgi-bin/sse.dll?indiv=1&rank=1&gsfn=Johanna&gsln=Bisset&=&f8=&rg_f7__date=1868&rs_f7__date=5&f5=&f6=&f4=&f3=&f2=&gskw=&prox=1&db=freebmdbirth&ti=0&ti.si=0&gss=angs-d&fh=0&recid=4187402&recoff=1+2+13>LenkeMen, dette er kun et index, for å få hele fødselsattesten kan du se her. Det koster 7£ (ca. 77 kroner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Biseth Berger

Hei EspenTakk for undersøkelser ang. Johanne Jamesdtr. Jeg er noe usikker på om hun er den rette personen, men det er verd å undersøke. Den faren du har funnet er ikke Johannes far. Hennes far er født i Aker i 1847, og i FT 1865 stod det at var sjømann. Johanne arvet sin oldefar i Norge og i det arveoppgjøret kom stefaren og adressen i Amerika fram.Mvh Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Her er vel kanskje dødscertifikat for den Paul Bisset som Espen har funne:BISSET, JAMES HUGH Date of Birth: na Place of Birth: na Mother Maiden Name: Date of Death: 03/25/1928 County of Death: PINE Surname Soundex: B230I så fall døde han i 1928 og er uaktuell som far til Johanne.mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Berre for oversikta si skuld. Her er lenke til James Paulson i ft. 1865. LenkeSer at han er oppført som logerende hos ein James Biseth på 72 år. Det står ikkje noko her om familieforhold? Sidan James heiter Paulson kan kan han vel ikkje vera sonen til James Biseth? Han er heller ikkje oppført med Biseth som etternamn?Han var 22 år i 1865, det tilseier vel at han er fødd ca.1843 og ikkje 1847?mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Biseth Berger

HeiFar til Johanne er den person som du viser til på FT 1865. James Paulsen (Biseth) er dattersønn til James Biseth. Han fikk datteren med Augusta (mangler hennes navn), men i følge FT 1880 for Minnesota ble hun født i England. Hun står oppført med stefarens navn Jorgenson. Jeg har ikke funnet James Paulsen død. Han kan kanskje ha omkommet på sjøen. Mvh Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Berre eit lite spørsmål: Gustava 35 år som er oppført i ft. 1880 for Minnesota, er ho mor til Jennie (Johanne)? Eller var det hennar mor som heiltte Augusta?mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei Liv!Du sier at du er usikker på at den Johanna jeg fant er den rette. Kan jeg spørre hvorfor? Det er riktig fornavn, etternavn og fødselsår. Det er ikke noen annnen Johanna Bisset som kan passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Biseth Berger

Hei EspenBeklager at jeg skrev Augusta i innlegg 11. Det skal selvfølgelig være Gustava. Hun er mor til Johanne (Jennie). Foreldrene var ikke gift.Hvorfor jeg var noe usikker på om det var rette person, var at bare navnet Bisset ble brukt på Birth Index. Faren het James Paulsen, men ved hans morfars arveoppgjør i 1877 ble Johanne Pacefica Jamesdtr. oppført som arving. Jeg har tenkt å bestille fødselsattesten, og da vil jeg få bekreftet om hun er rette person.Mvh Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.