Gå til innhold
Arkivverket

[#42198] Berete Thomasdatter, Velfjorden, Nordland


Gjest Thor Atle Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Atle Olsen

Hvem var Berete Thomasdatter, d. ca. 1801, på gården Øveraas, Velfjorden. Gift med Peder Nielsen,fra gården Rørli s.sted, d. 1771. Mange barn, f. fra ca. 1750 og utover. Ellen, Thomas, Ivar, Lars, Maria, Siri, Nils, Stefen, Marita og Joen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Sund

Beret Thomasdatter f. 1714 gift 1.jan.1737 med Peder Nilsen bosatt på Øverås i Velfjord.Beret er datter av Thomas Nilsen f. ca 1683 Nævernes i Velfjord d. 22.jan.1763 på Øverås gift 2.juli 1709 med enke Marith Iversdatter Øverås.Thomas er sønn av Sara Thomasdatter f. ca 1654 på Sund i Leirfjord, d. 1720 på Nevernes i Velfjord og skipper på Nevernes i Velfjord Niels Ellingsen f. ca 1644 Toft i Brønnøy, Ligprediken 16.april 1692, 48 år gl.Dette er fra 'Jekteskipper Thomas på Sund i Leirfjord' s. 14 av Gerd Karin LysholmHilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

I FS finner jeg 2 Berete Thomasdatter. Den f ca 1712 passer best innlegg 2. Den f. ca 1714 har annet navn på mor, men det kan være feil avskrift eller feil i kilden. Finner ikke annet giftemål heller på Thomas.Birrete Christening: 28 Aug 1712 Place: Velfjord, Nordland, Norway Father: Thomes NIELSSEN Mother: Marit IFVERSDR ([url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/vr/individual_record.asp?recid=29495174&lds=4&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=5&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Norway&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke)Berrete Christening: 28 Jan 1714 Place: Velfjord, Nordland, Norway Father: Thomas NIELSEN Mother: Marrite JONSDR (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Søsken av Berete (fra FS VRI):Sara Christening: 26 May 1711 Place: Velfjord, Nordland, Norway Father: Thomes NIELSEN Mother: Marit IFVERSDRFriderich Christening: 16 Nov 1709 Place: Velfjord, Nordland, Norway Father: Thomas NILSEN Mother: Marrite IVERSDR- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Her må jeg vel takke både Solveig og Hanne for flotte svar. Kommer jo mange steg videre med dette. Får låne boka som Solveig nevner. Har ei bygdebok fra Velfjorden av 1771 hvor jeg kan finne de gårder og de navn Solveig nevner, uten at det der er nevnt ektefelle og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Peder Nilsen f. 1709 d. 1771 sonn av Nils Pedersen og h. Siri Rasmusdtr. Neraas Velf. g. 1737 Berit Tomasdtr. f. 1714 d. 1801 dtr. av Tomas Nilsen og h. Marit Iversdtr. Overaas. Barna: Nils f. 1737 d. 1796 g. I med? g. II 1795 enke Elen Jonsdtr. Vatnan Bindal, ingen barn. Siri f. 1739 d. ca. 1776 g. 1762 enkem. Ole Olsen Overaas Velf. 5 barn. Steffen f. 1742 d. 1820 g. 1773 Lisbet Olsdtr., se Vik 5:4 Somna. Tomas f. 1745 d. ung. Marit f. 1746 levde 1809 g. 1767 Arnt Olsen Sjoli, g. II 1786 Paul Ingebrigtsen Sjoli. Eli g. 1749 levde 1801 g. 1782 enkem. Ingebrigt Jonsen Storvik Velf. Tomas f. 1752 d. 1834 g. 1780 Marit Jakobsdtr. Overaas Velf. Iver f. 1754 i Vesteralen 1796, levde 1802. Lars f. 1757 d. 1833 g. 1785 enke Doret Jonsdtr. Rolia indre Velf. g. II 1804 Lene Hansdtr. (Vesterberg Somna), gbr. Rolia indre. Maria f. 1759 d. 1796 g. 1789 enkem. Jens Larsen Opsjobakken Velf. g. II Helge Olsen, gbr. Opsjobakken. Skifter: 1743 Lars Jonsen Raaken, 1771 Peder Nilsen Overaas, 1796 Nils Pedersen Vatnan, 1802 Berit Tomasdtr. Overaas.//Tomas Nilsen f. ca. 1682 d. 1763 son of Nils Ellingsen (fra Bronnoy) (d. 1692 paa sjoen) og Sara Tomasdtr. (d. 1720) Navernes Velf. 8 barn, Sara g. II Steffen. Peder f. 1709 sonn av Nils Pedersen d. 1741 g. 1702 enkem. Siri Rasmusdtr. Neraas Velf. (d. 1730 Rolia)dtr. av Rasmus Helgesen og Eli Donnesdtr. Meby Velf. (Nils son of Peder Andersen Almaasen Vevelstad). Nils g. II.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Har nettopp hort fra Johan Borgos i Vesteraalen at Iver Pedersen f. 1754 d. 1799 Bo. Han var gift, men barna og kona er ukjent. Den Ivar Pedersen paa 1801 folket. var f. i Bo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Et lite spørsmål til Margaret., du henviser til Brønnøy bygdebok? Er den ferdig og lagt ut for salg? Har jo hørt rykter om at den var på gang.Mvh Thor Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Hei Tor, ja helt enig, har de 4 bygdebøkene og trur en skal lete lenge etter deres make. Har lest mange, men så innholdsrik som disse har jeg ikke sett. Gleder meg til Brønnøy bygdebok(bøker) er klar. Forresten kan jeg nevne at jeg er født i Sømna, og at min mors slekt kommer derfra.Thor Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Thor Atle, Vi har mye nytt og jeg har funnet 8 store feiler med Somna Bygdebok. Send meg din e-mail adresse og jeg kan sende deg 'updates'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Takk for det Margaret. Vet ikke helt hvordan jeg skal sende deg min adresse uten å bruke dette forum, men gjør det nu via dette likevel:tatolsen@online.noMvh Thor Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.