Gå til innhold
Arkivverket

[#42206] Flatner - fra Akershus?


Gjest Ellef Ellefsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellef Ellefsen

Fikk for et par timer siden en henvendelse fra Amerika, hvor der spurtes om Martin Flatners familie. Finner intet i bygdeboka fra Nannestad. Desverre har jeg hverken kirkebøker eller bygdebøker fra Gjerdrum. (Vet ikke hvorfor akkurat jeg ble spurt, men vil i allikevel forsøke yte litt hjelp.)Håper noen i dette forumet kan bekrefte/avkrefte om denne Martin Lenke senere utvandret til Amerika.Legger også ved mailen jeg fikk. Mvh Ellef.

bilete1266.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Takker for den. Da gjenstår det bare å finne en Martin f.28.jan.1751 med foreldre Kristoffer og Mari. Vil tro dette var på Gjerdrumstraktene.Ser av mailen at også 'Sol Orr' (Solør?) er nevnt som fødested. Men har aldri hørt det er noen Flatner der. Mvh Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

På side 411 i Gjerdrum BB I Nystun fraskilt Flaen under Flatner står det at Kristoffer Olsen brukte denne delen til han døde i 1850. Han ble gift 1829 m Marte Amundsdtr. fra Nordgarn Hønsi, 2. gang m Mari Ingelsdtr. fra Ingelstun Hønsi, f. 1809. Barn:Hans Jacob f. 1831, døde 1886, gm Berte Amundsdtr. fra Skedsmo, f. ca 1825, døde 1898. Barn: Anne Marie f. 1864, døde 1891.Karen f. 1833Jensine f. 1835, døde 1836Kristian f. 1837Maren Dorothe f. 1839Ole f. 1842 til Amerika 1869Elina f. 1844Inger Maria f. 1847Lars Martin f. 1850 til Amerika 1869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.