Gå til innhold
Arkivverket

[#42208] Josefine Karoline Helmersen, Nordland til Minnesota


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Josefine Karoline Helmersdtr. f. 1872 Vik i Helgeland Nordland, bosted Gimsen Bindalen, dtr. av Helmer Bertinius Ingebrigtsen og h. Karen Marie Olsdtr. reiste derfra i 1901. Hun reiste til Watson i Chippewa County, Minnesota. Hun var gift og hadde 2 sonner og sendte et bilde som ble tatt i Minneapolis, Minnesota, tilbake til Norge i 1940 aara. Bosted kan vaere rundt Minneapolis. Kjenner noen henne? Vi vet ikke hvem hun ble gift med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest MayBritt Widén

Hei Margaret Josefine ble gift med Petter Kornelius Lind Benjaminsen f. 1876 Bakkan Enge på Sandvåg. De gifta seg 1903 og Petter tok etternavnet Enge de fikk 2 barn.Berger (Birger) Enge f. 1904 og Clarence Enge födt 1907 död 26/7-1990.Josefine var barn av min oldefar Helmer Bertinus Ingebrigtsen.Josefine var barn av förste ekteskap. MVH MayBritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Hei MayBritt! What a surprise!! Vi har arbeidet paa denne familien og naa har:Petter ...d. før 1957. Til Amerika 1902 g. 1903 (fra deg) Josefine Karoline Helmersdtr. f. 1872 Skaaren-Vennesund Sømna d. 1957 Minneapolis, dtr. av Helmer Bertinus Ingebrigtsen og Karen Marie Olsdtr. Gimsen Bindal. Josefine til Amerika 1901. Bosted Harding Co. South Dakota og Rhame i Bowman Co. North Dakota ei tid, men for det meste Minneapolis. De brukte etternavnet Enge.a. Berger (Bert) f. 1904 MN d. 1971 g. ca. 1928 Helen g. II 1941 Baker Montana, Doris DeMotte. Bosted Rhame, seinere Dickinson North Dakotab. Clarence Lund f. 1907 MN d. 1998. g. enke Dorothy Keener Sanders. Bosted Minneapolis, Pennsylvania, og Fairborn OhioEr du sikker om død til Clarence? Vet du da Petter døde? Jeg har 'an obituary' for Bert og jeg vet en dame i Norge som søkte etter familien. Jeg har et bilde paa Josefine og en av henne med de to gutter. Hvis du vil ha noe fra meg skrev margaretmiller4@charter.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.