Gå til innhold
Arkivverket

[#42210] Ole Olsen, født 1808 i Ringebu pr.gjeld


Gjest Rita Grøtte
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Grøtte

Ole Olsen er født i 1811 eller 1808. I folketellingen for 1865 er han oppgitt å være født i Melbu pr.gjeld i 1811. Og i folketelling 1875 er han oppgitt å være født i Ringbo pr.gj. i 1908. Jeg har lett i bygdebok for Melbu, finner ingen som passer. Er det noen som har tilgang til bygdebøkene for Ringebu eller kirkebøker?? Kan man finne ut om en person har flyttet fra et sted f.eks Ringebu og til Lofoten? Ole fikk en datter utenfor ekteskap i Borge i Lofoten i 1815. Takknemlig for hjelp. Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita GRøtte

Beklager alle skrivefeilene, det gikk litt fort isted. Jeg blandet opplysninger. Altså så er han oppgitt å være født i 1808 i Ringbo (RIngebu ) i tellingen for 1875, og i Meldal i 1865. Har sjekket Meldal uten å finne noe. Fant 4 alternativer i Ringebu, men må sjekke dette i en bygdebok. OG det var ikke en datter han fikk, beklager igjen. Er interessert i å finne ut om han er født i Ringebu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Kirkebøkene over døpte i Ringebu ligger her i DA. 5 stk. Ole Olsen er døpt i tiden 1807-10, ingen i 1808 og ingen i 1811. Det er også f. Ole Olsen både før og etter, så her må det nok en del elimineringsarbeid til.Er evt. innflyttingsregistre i kirkebok for Borge sjekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Grøtte

Joda Ole er gift i Borge, men ingen av kirkebøkene ligger ute, bare gravlagde, og ingen scanna kirkebøker. Gift i 1939 med Kirsten Anna Aniken Pedersdatter. Det blir en eliminering av de jeg fant i Ringbu. Men ofte inneholder bygdebøker info om hvem som flyttet ut og til hvor. Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei.Jeg har Bygdebok for Ringebu og den inneholder ikke noen liste over utflyttede - her må man ha gårdsnavn evt. Det er heller ikke tatt med utflytning i kirkebøkene fro Ringebu som jeg har i papirform i samme tidsrom som de som ligger på Internett under DA. Her må man nok gå i utflyttede fra Ringebu eller inflyttede til Borge. Orginal kirkebok for Vielsen i Borge vil muligens gi navnet på brudgommens far og evt. om han har vist Attest.Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.