Gå til innhold
Arkivverket

[#42213] Skifter i Nordfjord for gardane Aflem, Tvindereim og Skarstein


Gjest Torbjørn Hillersøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Hillersøy

Er interessert i få vite kven som er nevnt i desse skifta:1) Bodvar Jokumson Aflem, Olden i protokoll 6 (1727-1731), s. 992) Bodvar Rasmusson Tvindereim, Stryn i protokoll 16a (1774-1777), s. 3763) Bodvar Jonson Skarstein, Olden i protokoll 17 (1781-1785), s. 292bMvh Torbjørn Hillersøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

1) Bodvar Jokumson Aflem, Olden i protokoll 6 (1727-1731), s. 99. Datert 28. mai 1728 og nevner enken Giøde Ingebrigtsdatter og barna 1) Kari Bodversdatter, død, etterlatt seg datteren Brite Andersdatter, 2 år, formynder for henne Anders Lunde, 2) Christi B., g.m. Hans Thorsen Aflem, 3) Mallene B., 26, og 4) Anne B., 21 år.2) Bodvar Rasmusson Tvindereim, Stryn i protokoll 16a (1774-1777), s. 376. Skiftet er datert 2. okt. 1776 og nevner Ingebor Ellingsdatter og sønnene Rasmus B.,, 25, Elling B., 22 og Mathis B., 19 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Tusen takk begge to!Bodvar Jonson Skarstein var den eg var på jakt etter! Han er min tipp-tipp-tipp-tipp oldefar! Frå før visste eg at min tipp-tipp-tipp oldfar Ole Bodvarson budde i Nordbotnen i Gulen i Kinn pr.gj. Det var ingen andre ved det navnet i heile Kinn pr.gj. på den tida. Det kan ikkje vere tvil!Helsing Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.