Gå til innhold
Arkivverket

[#42224] Carl Thidemand Thompson - USA


Gjest J E Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest J E Haugland

Jeg har hatt mange innlegg på dette temaet for en del år siden, men forsøker nu igjen, bakgrunn som følger: Charles Thidemand Thompson var født i Larvik 7 Des 1887 (av foreldre Jørgen og Thora Elise (f Waale) Thomsen,) og reiste til USA og bosatte seg der i 1912, Island Hight NJ. Han var der i en periode Capt for The Atkinson Family (eiere av Victor Talking Machin (RCA). En gang mellom 1912 og 1915 gifter han seg med Betsy f Arnesen(i USA Betty) i Gresvik 1894. De får en sønn, Carl Thidemand Thompson, født 5 Nov 1915, Island Hights, NJ.I 1930 finner jeg familien i Toms River, East Water Str NJ, hvor Charles nu er Manager på ett 'Boat Yard'.Etter dette er det ingen spor å følge, hverken etter Charles, Betty eller sønnen Carl.Rykter sier at Charles flyttet sørover (Florida), men at Carl ble igjen i Nord.Hvis noen kan hjelpe meg videre i søken etter denne familien så vil jeg sette stor pris på den hjelp jeg kan få. Som sagt det har vært mye gjort her for endel år siden gjennom alle kjente søkeplasser i USA, SSI etc, så det trengs nok noen nye gode ideer.Mvh JEH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Florida Divorce Index, 1927-2001:Name - Spouse Name - Divorce Date - CountyCharles T Thompson - Dorothea Mae [Thompson] - May 1962 - Duval Charles T Thompson - Eileen [Thompson] - Nov 1967 - Duval Charles T Thompson - Lisa [Thompson] - 22 Feb 2001 - Hillsborough Charles Thideman Thompson - Betty Elizabeth [Thompson] - 1937 - Dade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verd å sjekke ut????Florida Marriage Collection,Name: Charles Theodore Thompson Jr & Lisa Ann BrownMarriage Date: 29 Jul 1978County of Marriage: Hillsborough Race: White Volume: 4314Certificate: 056947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei :-))Hadde vore svært moro om du hadde funne ut av dette!! Vonar du har teke vare på alle (hugsar ikkje kor mange 2-3-4?) som eg sjekka for deg for nokre år sidan, som det altså _ikkje_ var.Legg ut dei opplysningane slik at dine nye hjelparar ikkje treng å gjera omatt det som allereide er sjekka ut.Den nederste skilsmissa i innlegg (2) er jo særleg interessann, er den ikkje? Og den over dei er vel dei som Jon har funne (Charles T Thompson og Lisa) i (4)Eg hadde verkeleg ynskt at du fekk løysing på dette!! Lukke til!!Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med mora / kona Betty/Betsy? Hva vet du om henne? Hvor ble det av henne? Kanskje kan mysteriet løses via henne? Hadde hun søsken? Hvor og når var hun født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J E Haugland

Takk for innspill både fra deg Marianne og Jon. Når du Marianne peker på Jons innlegg og Charles Theodor Thompson så er nok ikke det korrekt. Jeg har kopien av Charles sr 'Petition of Naturalization' no 275 fra 11 mars 1921 0g der står det at sønnen ble født 5 Nov 1915 på Island Hights NJ, og ble døpt Carl Thidemand Thompson. Jeg er rimelig sikker på at han har beholdt Thidemand, dette går igjen i familien, også for Charles sr og det er en oppkalling etter morfaren til Charles sr, som var Malermester Thidemand Nielsen fra Larvik.Når det gjelder familien til kona Betty så har jeg forsøkt å søke etter kontakt med disse, uten hell. jeg finner de under folketellingen i 1900 i Onsøy kommune, kommune nr 0134, navn på bosted er Græsvik, og husfar er Martin Andersen. Jeg har også funnet ut at Betsy, som var Bettys døpenavn, reiste til USA sammen med to søstre, Jenny Otilie og Margit Marie den 27.9.1911, og at det tilsammen var 4 søstre og to brødre i familien. Utreisen for disse tre jentene finnes i emigrantlistene på digitalarkivet. Jeg har søkt etter kontakt med noen fra denne familien, uten hell.Dette er historien så langt jeg kjenner den om Betty (Betsy), men det er klart at skilmissen i 1937, som Jon har funnet, er korrekt. Det stemmer med det jeg har hørt fra noen eldre damer i Ocean County, og det er også korrekt at de hadde dratt sørover til FL.JEH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Jan Erling Haugland

Har vært vekk fra nettet en stund (Sør Afrika), men skulle gjerne vist om noen kan gi meg opplysninger om hvordan jeg kan skaffe meg Florida Divorce indexen hvor Charles Thidemand Thompson og Bettys skilsmisse fremkommer. Dette er er klart rette personer, og jeg vet ikke hva som fremkommer i en slik index, muligens adr og lign . (?) Videre er det også intr å få en kopi av Florida Marriage Collection, over Charles Theodore Thompson Jr og Lisa Ann Browns giftemål (begge ref til i innleggene fra Jon Torp)Er det noen som har ideer til hvordan en event kan klare å spore opp familien til Betty, se mitt innlegg nr 7 i denne sak.Er takknemlig for all hjelp ! Jan Erling Haugland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei igjen :-)Eg trur at du kan lesa deg til det du vil vita her, men eg har ikkje lest det altså :-)LenkeEg har ikkje abonnement på Ancestry.com for tida, så eg kjem ikkje lenger enn dette.Venleg helsing og enno ein lukke til frå Mariann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.