Gå til innhold
Arkivverket

[#42246] Kvam i Hardanger-trenger hjelp til bygdebokoppslag


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg har følgene info og ønsker å vite opphavet til Niels Kristenson Buskengen, f. på Nedre Vik i Kvam i Hardanger (1738 - 1821) og kona hans, Brita Asbjørnsdtr. Nedre Vik frå Kvam (1754 - 1817). Dersom du har mulighet for å gjøre oppslag er jeg takknemlig så slipper jeg å fjernlåne. Vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Einar Karstein Rygg

Hei! Dette kjem nok for seint. Vi er på Nedre Vik, br.nr.17 Hansagarden. Nils Kristenson (1739-1821) var fødd på bruket og gift med Brita Nilsdtr. Stuve (1750-1790)Yngste sonen Nils Nilsen, f.1787 og busett på Buskengen,Lysekloster,Os. Nils Kristenson gift att 1790 m. Brita Asbjørnsdtr. Nedre Vik (1753-1809).Ho var frå Brigtagarden i Nedre Vik. Nils Kristensen er då skr.Vassberget.Husm.under klosteret. Dei hadde dottera Brita,f.1791,g.m.Vinsjans Haugland,Os. Mvh Einar Rygg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.