Gå til innhold
Arkivverket

[#42253] Johanne Ingebrigtsdatter, f. 1824?, Velfjorden, Nordland


Gjest Thor Atle Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Atle Olsen

Etter at jeg i mars forsøkte med samme spørsmål, prøver jeg påny nå. Har jo fått flere hjelpende innlegg om slekt i Velfjorden i det siste. Hvem var Johanne's foreldre? Johanne, ble gift med Peder Christen Thomassen i 1849 og som døde på sjøen i 1870. Hun drev etter dette gården Hølines i Velfjorden før ho flytta til sønnen Teodor på bruk Vik i Sømna. Iflg. Fs. er en Johanne. f. i 1824 av foreldre Ingebrigt Christensen og Olava Olsdatter, de ble gift i 1857? og hadde flere barn f. fra 1828 og utover: Elle, Juliane, Kristine, Alete, Ole Andreas, Berit, Katarine og Alete igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Har sett på skiftene for perioden 1811-1880 uten å finne din Johanne Ingbrigtsdatter.I FT1865 er det 2 Johanne Ingebrigtsdatter, din som er 39 år ([url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=20&filnamn=f61814&gardpostnr=655&personpostnr=4404#nedre>Lenke) og en annen som er 41 år (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Det er Johanne, 39 år i 1865 som er riktig, dette ifølge ektemann og barn som jeg har. Etter dette skal ho jo være født rundt 1826, og kan vel godt være første barn til ekteparet Ingebrigt og Olava selv om de ble gift i 1827.Thor Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Det jeg mente med forrige innlegg like godt kunne være den andre Johanna som du har funnet på FS født 1824. Hun er nærmere i fra alder i FT1865.Men som du sier, så var det ikke uvanlig å få et (eller flere barn) før de giftet seg. Og alder i folketellingene er ikke bestandig så presis.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.