Gå til innhold
Arkivverket

[#42269] Problemer med scannete kirkebøker


Gjest Åge Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Åge Hanssen

Jeg vet ikke om andre har merket det samme. Men det tar, på min maskin, svært lang tid å få åpnet de scannete kirkebøkene.Er det min maskin som må forbedres eller skyldes det digitalverket selv?med vennlig hilsenÅge Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

At det går tregt har vi vel merket noen hver og jeg tror det har med at en hel del er på nettet samtidig for å søke i kirkebøkene. Jeg har forsøkt på natten, siden jeg ofte våkner i 3-4 tiden. Da går det veldig raskt å lete. Sidene spretter nesten opp med det samme. Jeg tror derfor ikke at det er din maskin det er noe i veien med.Selv om jeg har raskt bredbånd tar det på dagtid ofte 5 minutter pr. side. Vi må nok leve med det.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Men nå skal det bli bedre for alle, ikke bare for oss med raskt bredbånd, se meldingen i dag, - spørsmålet blir jo bare hvordan vi skal overleve når tilgangen blir ustabil helt frem til 1. oktober.....,'20.09.2006 Torsdag morgen 21. september 2006 ca kl 09:00-10:00 vil det bli foretatt kortvarig vedlikehold av serveren til de skannede kirkebøkene. Nettsiden vil ikke være tilgjengelig i det tidsrommet. Deretter vil en i perioden fram til 1. oktober kunne forvente kortvarige driftsforstyrrelser når kapasiteten og ytelsen skal utvides. Dersom det ikke oppstår uforutsette problemer, skal alle oppdateringer og kontroller være ferdig innen ca 1. oktober. Fra da av vil ytelsen til internettserveren for de skannede kirkebøkene fungere tilfredstillende igjen.ASC'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Ad (1), (2) og (3). Mitt innlegg kan nok tolkes som jeg var/er gretten, men jeg er egentlig mest oppgitt.De siste årene har det blir mer og mer vanlig i alle slags internettfora at folk spør først og leter selv etter informasjon etterpå. Etter mitt syn burde man gjøre omvent: 1) Let etter informasjon, 2) Spør andre dersom du ikke finner det du leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Så lenge man ikke kan søke i teksten på innlegg, og enkelte tema inneholder mye forskjellig informasjon, så kan det være vanskelig å finne rett og riktig infomasjon.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg er samd i at det har vore vanskeleg å finna informasjon om dei skanna kyrkjebøkene. Viktigaste grunnen er alt har kome i same temaet, og me har fått tema med mange hundre innlegg. No har me oppretta eit eige forum for skanna kyrkjebøker og vil innstendig oppfordra folk til å oppretta eit nytt tema når dei har eit nytt problem; ikkje henga det på eit gamalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.