Gå til innhold
Arkivverket

[#42300] Aner til Ole Thomassen Koch (1694 -1747) gm Marie Møller (1689-1768) 1728 Røros


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Trenger hjelp til å få plassert Ole Koch f 1694 Røros? Av yrke skal han være garmager og gift 1728 med Marie Møller f 1689 -1768 på Røros. Jeg har ikke registert noen barn på dette paret.Marie er datter av Christopher Møller f 1655 død 1708 gm Maren Joensdatter Povelsen (Paulsen) død 1712 Røros. mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Hvorfra har du at Ole Thomassen er en KOCH?Ole Thomassen hadde en bror på Røros Valentin Thomassen som var gift med Berit Petersdatter Tønset. Ole Thomassens sønn Thomas ble døpt i Røros 1731, og blant fadderne er Valentin og Berit.Ole og Valentin var sønner av garmakeren Thomas Olsen som kom til Røros etter 1701. Thomas Olsen Garmager ble begravet i Røros Dom 23 post Trin 1720 48 år gammel. Jeg vet ikke hva sistnevntes kone het.Thomas Olsen og sønnen Ole mener jeg er å finne i Meldal i 1701 (Valentin ble født etter 1701).Lenke til 1701 Meldal: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei Astrid Kilden jeg har det fra er: Slektsgren etter Christopher Møller f 1655 død 1708 gm Maren Johnsdatter Povelsen (paulsen)Datter av Joen Paulsen død senest 1700-12.Barn av disse:1.Marie født 1689 død 1768 gift 1728 med Ole Thomassen Koch født 1694 død 1747.2.Catharina Margretha f 1691 gm bakermester Ole Jenssen Drejer i Trondheim.3.Maritte f 1693 gift m natthyttemester Paul Sørensen Steen v Svorkmo hytte.4.Johan Henrich f 1696 reiste til Sverige 5. Aardzell f 1698 ( aner ikke kjønn) 6.Erich f 1701 7.Maren født 1704 gift med stiger Anders Olsen Galaaen fra Østre Galåplass f 1699 død 1762 8.Ursille født 1707 død ugiftDette står på side 12 i den boka(Bind 4).Den er grønn av farge utgitt av Røros Trykk .Forfatter er Kåre Møller på Røros.Nå fikk du litt mer en det som omhandler temaet.Får litt mere sammenheng i dette.Mulig det er noe som er feil ang etternavnet Koch Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Her står det igjen gift 1728 om Maria Møller og Ole Thomassen. Det samme finner jeg i Rørosboka, men ifølge kirkeboka ble de altså gift i 1724. Navnet Koch er ikke nevnt i den forbindelse.At Ole og Valentin Thomassen var brødre har jeg fra et register over døde i Røros skifteprotokoller på en nå nedlagt nettside. Det var skifte etter Thomas Olsen Garmager 28/11 - 1720.Valentin Thomassen og Berit Petersdatter Tønset ble gift i 1731, men hadde ingen barn. Så der er ingen ting å hente.Ole Thomassen finnes ikke i Røros 1701. Det er mulig Tomas Olsen garmager i Meldal med sønnen Olle på 6 år er de samme personer som senere finnes på Røros.Jeg stiller meg avventende angående slektsnavnet Koch.Spørsmålet er: Er det noen derute som vet mer?Og Rolf Magne, er det noen av etterkommerne til Ole Thomassen som bruker Koch som slektsnavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Astrid Jeg skal snakke med forfatteren av boka ang det det etternavnet.Det er sikkert en feil ute å går. Kan være at du har rett.Jeg vil personlig tro det.Jeg har tatt bort etternavnet Koch på den personen i mitt slektsprogram.Jeg har flere i programmet mitt som heter Koch.Det spm stiller jeg som ett eget tema. Jeg har ikke noen etterkommere av dette paret.Har bare ekteskapet. Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.