Gå til innhold
Arkivverket

[#42302] Er du god til å tyde håndskrift? Jeg sliter


Gjest Trine Bogeens
 Del

Recommended Posts

Gjest Trine Bogeens

Jeg lurte på om noen kan hjelpe med til å tyde noe skrift i to kirkebøker. Nå har jeg holdt på ganske lenge og får ikke til å finne meningen.Det gjelder to steder i skannede kirkebøker (vet de er litt tunge å få frem): Den første: Vestfold Fylke, Tønsberg, Vår Frues kirke, Fødselsregiser 1916-1922, side 55 løpe nr. 127 (Bjarne). Her bør man starte på 1918 og bla 2 sider bakover.Kunne dere hjelpe meg å tyde de to siste postene? Det gjelder 'Av hvem meldt' og 'Anmerkninger'Den andre hører til: Vestfold Fylke, Tønsberg, Vår Frues kirke, Klokkerbok 1913-1920, side 97 Nr. 134 (Bjarne). Start på 1918 og gå bakover.Her trenger jeg hjelp på post 9 (Faddernes navn og borgerlige stilling) Jeg har tydet dette: Slagen Baker Sven Svendsen ? Johan Svendsen M? Tovsen Margit Tovsenog post 11 (Anmerkninger) Har dette: Meldt av ??. Meldt av konens mand baker Sven Svendsen 18/12 17 Oppga den 13/3 17 at var voldtat av en ukjendt mand Kunne dere være så snille å hjelpe meg. Jeg har alt unntatt disse postene.

bilete1274.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei TrineI fødselsregisteret: Meldt av 'Bidragsfogden'. I anmerkninga ser det ut som om det står: 'Opgave av faderen i med fra bidragsfogden 22/1 18'I klokkerboka: 'Slagen' betyr vel kirkesognet. Fadderne er: Baker Sven Svensen, Maler Johan Svensen, E. Karoline Torsen og ug p Margit Torsen. I linja under er jeg usikker. Først står det 'i egteskap', men det etter er det verre med... Det ble ihvertfall 'Meldt av bidragsfogden' og 'Meldt av Konens mand baker Sven Svensen 18/12 17 Opgav den 13/3 17 at være voldtat av en ukjend mand'.Hei fra Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.