Gå til innhold
Arkivverket

[#42303] Johannes Mathiassen - ca 35 år i 1835 - fra Råde


Gjest Tore Granly
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Granly

Hei.I 1835 flytter en Johannes Mathiasen til Nøtterøe/Tjømø med attest fra 1834. Blir oppgitt å være fra Råde sogn.Det er antakelig han som giftet seg på Dahlen på Tjøme i 1835.Er det noen som kan finne fødselen for meg eller har andre opplysninger å bidra med.mvh 2re

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Da er det vel Johannes på Dalen som har sønnen Mathias til dåpen i 1840 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=45&filnamn=notf1839&gardpostnr=220&merk=220#ovre>Lenke, og datteren Inger Karine i 1844 Lenke. For ordens skyld, her er vielsen i 1835 Lenke. Og her er innflyttinga Lenke. Han er tjenestekar fra Råde sogn.Her i 1865-tellingen for Tjøme er det vel sønnen Mathias vi finner på Hulebak (Dalen). Her finner vi også foreldrene Johannes Mathisen og Anne Hansdatter. Her står det at Johannes er født i 1787 på Tjømø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Granly

Hei.Jeg har akkurat overtatt noen data, så jeg trodde 1787 var noe Lorens Berg hadde antatt utfra noe annet. Så jeg har ikke sett noe på dette. Men det var veldig til forskjell på alder fra Vielsen til 1865 tellinga, 13 år. Men hvis han hadde vært født på Tjøme, så hadde vel Lorens Berg funnet den fødselen.Er det noen med Råde kirkeboka som kan kikke etter om det ble født en Johannes Mathiasen rett etter århundre skiftet.mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.