Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Helge Aspevik

[#42321] Anl. arb. Anders Severin Andersson, f.1888 Sverige

Recommended Posts

Gjest Helge Aspevik

Leter etter opplysninger om en Anleggsarbeider , født i Sverige i 1888.I forbindelse med søk i fødselsregisteret i Haugesund på Margot Maria Andersdatter, f.1917 (26 feb.), ser jeg ut i fra det som står skrevet der at Anders Severin Andersson er født i Sverige. Klarer ikke helt å tyde dette, men det ser ut som det står Lindesborg, eller Lindesberg. (Har vedlagt fil, i tilfelle noen klarer dette bedre enn meg.)Ser også at adressen hans står oppført som G. skjoldesvei (Gamle Skjoldesvei i Haugesund). Hva hennes adresse er finner jeg ikke ut av...Har letet på nettet etter Lindesborg, men her finner jeg ingenting annet en et bitte lite område i småland som heter dette. Så jeg har trålet det jeg har funnet av kirkebøker på nettet i fra hele Småland uten å få et eneste treff på en Anders, født i 1888 med en far som også het Anders.Men, når jeg forsøker et søk på Anders født 1888 med en far ved samme navn i Lindesberg finner jeg noe...26 MAR 1888 ANDERS,far:ANDERS HAMMARGREN (32)LenkeFinnes det steder man kan finne ut om dette er samme person? Noen register som ble ført i forbindelse med at han kom til Norge i fra Sverige? Er også interssert i å finne ut mest mulig om vedkommende.Det jeg vet om denne Anders Severin er at han mulig var med å bygge kraftverket på Herlandsfossen på Osterøy. Noen som kan hjelpe meg litt her? Send meg gjerne en mail.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Helge Aspevik

Fikk visst ikke med bildet i fra Fødselsregisteret i Haugesund (1917 Margot Maria, men prøver igjen her på nytt og håper det vises nå...

bilete1279. m .jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.