Gå til innhold
Arkivverket

[#42321] Anl. arb. Anders Severin Andersson, f.1888 Sverige


Gjest Helge Aspevik
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Aspevik

Leter etter opplysninger om en Anleggsarbeider , født i Sverige i 1888.I forbindelse med søk i fødselsregisteret i Haugesund på Margot Maria Andersdatter, f.1917 (26 feb.), ser jeg ut i fra det som står skrevet der at Anders Severin Andersson er født i Sverige. Klarer ikke helt å tyde dette, men det ser ut som det står Lindesborg, eller Lindesberg. (Har vedlagt fil, i tilfelle noen klarer dette bedre enn meg.)Ser også at adressen hans står oppført som G. skjoldesvei (Gamle Skjoldesvei i Haugesund). Hva hennes adresse er finner jeg ikke ut av...Har letet på nettet etter Lindesborg, men her finner jeg ingenting annet en et bitte lite område i småland som heter dette. Så jeg har trålet det jeg har funnet av kirkebøker på nettet i fra hele Småland uten å få et eneste treff på en Anders, født i 1888 med en far som også het Anders.Men, når jeg forsøker et søk på Anders født 1888 med en far ved samme navn i Lindesberg finner jeg noe...26 MAR 1888 ANDERS,far:ANDERS HAMMARGREN (32)LenkeFinnes det steder man kan finne ut om dette er samme person? Noen register som ble ført i forbindelse med at han kom til Norge i fra Sverige? Er også interssert i å finne ut mest mulig om vedkommende.Det jeg vet om denne Anders Severin er at han mulig var med å bygge kraftverket på Herlandsfossen på Osterøy. Noen som kan hjelpe meg litt her? Send meg gjerne en mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.