Gå til innhold
Arkivverket

[#42323] Oppslag kirkebøker Tjøtta/Alstahaug


Gjest Hanne Line Osberg Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Søker opplysninger om foreldre til Ole Andersen f ca 1733 d etter 1804 og foreldrene til hans hustru Ane Rasmusdatter f ca 1736 d ca 1804. De bodde på Myren i Tjøtta. FT1801 LenkeI FS VRI finner jeg en Ole Andersen døpt 20. sep 1733 på Tjøtta med far Anders Olsen. Og finner også at det er flere Anders Olsen som gifter seg I perioden 1715-1732.Ole og Ane fikk følgende barn:- Maria f ?, gift og bosatt i Flakstad i Lofoten- Marit f 1769 gm Peder Hansen, Skavold i Tjøtta- Anders Olsen f 1775 gm 1g Karen Olsdatter gm 2g Johanna Larsdatter- Rasmus Olsen f 18. des 1780 d 1814 gm Berit Christensdatter - Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Johansen

I skifte i 1779 etter Anna Andersdatter, bosatt i Kjerringvik i Tjøtta kommune, er Ana Rasmusdatter som på dette tidspunkt er gift med Ole Andersen, Løvøen, oppgitt som datter. Det opplyses videre at Ana Rasmusdatter var uekte født.Agnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Takk Agnar.I FS VRI finner jeg følgende:Mate Christening: 17 Feb 1737 Place: Tjotta, Nordland, Norway Father: Rasmus MOGENSEN Mother: Ane ANDERSDRKan Mate være feilskrevet for Ane? Er det noen som har mulighet til å slå opp i kirkeboka for Tjøtta, og se om Mate skal være Ane e.l.I skifte på Halsen i 1758 finner jeg en Rasmus Monsen som sønn av Maria Rasmusdatter og Mons Nielsen. Rasmus bor da på Austbø. Kanskje denne Rasmus Monsen er faren?- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.