Gå til innhold
Arkivverket

[#42326] Tyding av kråketær i kirkebøker


Gjest Frank Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Johansen

Hei, trenger litt hjelp til tyding av kråketær i kirkebøker.Denne gangen gjelder det mine tipp-oldeforeldre som vi var klar over holdt til i Fredrikstad/Sarpsborg/Idd/Tune-området i 1880- og 90-årene, som jeg endelig har funnet vielsen til:Lenke nr 31. Det jeg sliter med er stilling og bopel, samt forlovernes navn.På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Har funnet tilsvarende i klokkerboka: Lenke nr. 31 (på høyre side). Hans stilling ser ut til å være 'Skinnelæggerformand'. Bopel ser ut til å være 'St. ?rai?'. Har litter problemer med første og siste bokstav der... Dessuten er jo ikke forloverne tatt med her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Her er litt hjelp, kanskje? LenkeForlovarane er eg ganske sikker heitte Kristian Andersen, den andre heitte S?.... Nilsen.Venleg helsing Mariann.PSser no at mange har svart(medan eg leita), men legg det inn likevel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Ahh, takker. 'St. Croix', ja. Det var egentlig det jeg syntes de stod, men kunne ikke tenke meg at det var et sted i Fredrikstad som het det. Trodde derfor 'St.' stod for 'stasjon' siden han arbeidet ved jernbanen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Frank Johansen

Løfter denne fram igjen, da jeg ser at Vestre Fredrikstad Kirke (nå Fredrikstad Domkirke) ikke ble innviet før 13. oktober 1880.Mens disse to altså ble viet i Vestre Fredrikstad sogn 6. juni 1880. Hvor fant da selve handlingen sted? Glemmen kirke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.