Gå til innhold
Arkivverket

[#42327] Henriche Schubart og Martinus Jochumsen Kruse


Gjest Gullbjørg Storvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gullbjørg Storvik

Dette paret gifter seg 27.06.1742 fra DK. Jeg har søkt på alle varianter av navnene deres om event. barn, for jeg tror de hadde ihvertfall 4 stk. Gerdt Kruse blir konf. i NK 1765 og gifter seg 1773 i DK m. Mette Marie Huholt. Av deres barn finner jeg Martinus, Hans henrich Schubart, Henriche, Johan Jacob Schubart og flere. Ane Dorthea Kruse blir konf. 1768 i NK. Jeg finner henne på tell.1801, og da har hun 2 brordøtre, Abelmine og Henriche boende hos seg. Hun var ugift. Martinus Kruse ble konf. 1785 og gifter seg 1796 m. Anna Sophie Dannevold. Disse 3 føler jeg meg ganske sikker på er barn av nevnte par, men man må da kunne klare å finne deres fødsel ett sted?.I tillegg finner jeg Diedrich og Johan Kruse som muligens også kan høre til her. Er det noen som er flinkere enn meg til å finne, i tilfelle blir jeg veldig glad. På dødslisten i NK fant jeg dette: Martinis Kruses enke, 62år, begravd 5.10.1776. For ordens skyld, Henriche Schubart var døpt 17.08.1714. Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Til Grethe. Tusen takk skal du ha. Nå gjelder det å finne Martinus for han tror jeg helt sikkert hører til her. Vet du om andre gode steder jeg kan lete, så mottas de med takk. Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Hei igjen. Dette klarte jeg faktisk å finne selv. Jeg har aldri tenkt på å lete der, men det er jo mange av Schubartene jeg ikke har funnet igjen, så nå må jeg nok starte søk flere steder. Tusen takk, og kommer du over mer, ja, da blir jeg kjempeglad. Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.