Gå til innhold
Arkivverket

[#42337] Tyding av kirkebok


Gjest Mona Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Hansen

Hei jeg har et ektepar der jeg ikke klarer å tyde hva som står foran Sverige og foran Nordstrøm på brudgomen.LenkeEktepar nr 40 6.12.1846 i ministrialboken for skjervøy Mikkel Mikkelsen og Elen Kirstine Olsdatter.Har lenge slitt med å finne Mikkel Mikkelsens opphav, det står i vielsen at faren heter Mikkel Mikkelsen. Men det er alt jeg har å gå etter.Så dersom noen skulle kjenne til hans opphav er jeg takknemlig for tilbakemelding.Kona Elen Kirstine Olsdatter er etter hva jeg kan finne ut datter til Ole Mortensen og Ane Pedersdatter BadderenMvh Mona Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Hansen

Ok tusen takk for innspill, prøver å legge inn lenken på nytt her: LenkeMen dersom det står fødd foran Sverige og Døpt Nordstrøm blir ikke det litt selvmotsigende? Vil tru at er Mikkel Mikkelsen født i Sverige så er han sannsynligvis også døpt der.Eller har dere andre erfaringer ?Hilsen Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann stokken

Hei igjen. Har sett endå meir på det(og det som er før/etter av det denne presten har skrive), og trur det står: fød og døpt Sverige Opført Nordstrøm, høyrest det brukande ut?Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann stokken

Uff dette vart mykje tull :-) Men kan det vera 'fødested Sverige' døpt Nordstrøm, visst du ser på sida før, så ser det slik ut...Dette var visst omtrent det same eg sa i mitt fyrste innlegg.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.