Gå til innhold
Arkivverket

[#42348] En stor hyllest, og en kjempestor bukett roser til alle menneskene i DA.


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg synes det er på tide at vi i felleskap hedrer de menneskene som gjør en fantastisk jobb for at vi kan sitte tilbakelent i våre stress-lesser og finne våre aner.Jeg blir litt lei meg når jeg fra tid til annen hører noen hjertesukk og klaging over hvor 'tregt' det går ved søking. Det har i alle fall alltid gått fortere enn å måtte bruke en dagsreise til et arkiv.Vi må huske på at det å ha tilgang på digitaliserte kirkebøker IKKE er en selvfølge og en menneskerett.Jeg vil bare si tusen takk til dere alle i DA, og jeg setter umåtelig pris på deres arbeid !Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole-Bjørn Aaltvedt

Hei,Jeg må henge meg på denne tråden her. Jeg er så saktens enig. Og jeg må si jeg har til tider blitt frustrert på disse menneskene (som jobber på DA) sine vegne. Få så mye unødvendig fuzz pga en tjeneste som funker 99% hele tiden. Det er tross alt snakk om arbeid med minimalt av pengeressurser vi snakker om her. Og vi trenger ikke gå lenger enn til nabolander vårt Sverige, før en slik tjeneste som dette, koster enormt med penger i forhold til hva du får igjen.Mvh Ole-Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åge Hanssen

Jeg er helt enig med dere alle.Kirkebøkene er utmerket tjeneste og jeg svært takknemlig ovenfor de ansvarlige som har fått dette igang.Bare en liten kommentar til innlegg 4: Ja, det koster mer penger i Sverige. Men tjenesten der har en rekke flere funksjonaliteter enn den i Norge. Man blar raskere. Man kan zoome lengre inn. Man kan ringe for tydehjelp. Man kan skrive in notat på utskriften osv.Men misforstå meg ikke; Jeg setter kjempestor pris på Dig.ark. arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg er så hjertens enig! Uten DA ville jeg sansynligvis ikke ha kommet så langt som jeg er kommet! En stooor Takk til dere alle!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Takk til dere alle som har arbeidet med dette kjempeprosjektet! Det er storartet, særlig for oss som har litt vanskelig med å komme til arkivene.Jeg har til nå hatt gleden av å finne både egne og andres aner her.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.