Gå til innhold
Arkivverket

[#42389] Søk i Sørreisa bygdebok


Gjest Tore Øverby
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddrun Ronessen

Hei. Har ikke Sørreisa bygdebok her, men jeg har i mine notater følgende: Petra Alfrida Pedersdatter, født 1874 Langstrand, Bardu, død 1905 Bakkejord, Sørreisa. Gift med enkemann Esten Estensen, født 1862 Bakkejord, Sørreia, død 1943 Bakkejord Sørreisa. Petras foreldre er Peder Pedersen og Ingeborg Iversdatter.Hilsen Oddrun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Øverby

Takk til dere begge for oppklarende svar!Skulle gjerne ha bekreftet om det er Petra som er mor til alle barna. Står det noe om når Estens første kone døde?Esten Ingebrigtsen var bruker på Bakkejord i 1865LenkeStår det noe om hvor i Tynset han kom frå?Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Ronessen

Hei. Jeg har følgende barn registrert på Petra og Esten: Hanna Bergitte født 1895, Inga Petrine født 1897, Esten Andreas født 1898, Astrid Marie født 1900, Peder Ingeman født 1902, og Karen Magna født 1903. Petra døde i 1905, og da giftet Esten seg med Elise Marie Antonsdatter og fikk 5 barn til. Det er mulig at Esten ikke var gift før han gifta seg med Petra. Faren til Esten Estensen, Esten Ingebrigtsen(Embretsen)var født 1810 i Støren, Tynset. Han ble gift med Hanna Birgitte Johannesdatter, født 1920, Skøelvdalen, Sørreisa.Hilsen Oddrun .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Øverby

Takk til Oddrun for nye namn!Men Støren i Tylldalen eller hovedsoknet Tynset har jeg problemer med å plassere.Vet du hvor du har det namnet frå? Kan det ha blitt en feiltolkning/-skriving en gang?Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Retvedt

Støren er utvilsomt feilskrift for Støen, hvorfra Esten Ingebretsen født 1810 i følge Tynsetboka bind 1 i 1832 reiste til Alta senere Sørreisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.