Gå til innhold
Arkivverket

[#42403] Slekt til Broder Josef Johansen, Født 1883 Bærum


Gjest Frank Martin Simonsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Martin Simonsen

Ønsker hjelp til å finne forfedre til Broder Josef Johansen. Han var født 1883 i Bærum, mer vet jeg ikke.Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det der blir vel ikke lett å hjelpe med er jeg redd. Har prøvd å finne denne karen i 1900-tellingen ca 17 år i alder, men ikke spor så langt- Har søkt både på RHD, Digitalarkivet og Mormonerdatabase, på Fornavn Broder og Josef i mange varianter. Finner ingen som passer med fødselsår ca. dessverre.Har du ingen opplysninger om hvor han ble av?Eller hvor i Bærum han skulle komme fra?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thore Bakk

Jeg prøvde meg med noen søk på født 1883 i Bærum uten større hell.Det nærmeste jeg kom var en Hans Johansen f. 1883 i V. Bærum som bodde sammen med sin 'broder' Josef Johansen. Dessverre så var disse ikke tvillinger, da denne Josef var født i 1895 i V. Bærum. Lenke En liten kuriositet kun !Her bør nok kirkeboken for døpte i Bærum 1883 undersøkes.Thore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er vel den Josef som Thore har funnet f. i Bærum 1895? LenkeKan det tenkes at en eldre sønn er døpt Broder Josef , ser at det fantes en del med fornavn Broder på den tiden rundt i landet.Den samme familien ser ut til å ha bodd omkring Jong/ Slependen da de andre barna fra Folketellingen ble født.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er en annen sønn født på Jong , døpt her: LenkeEn datter Helga Lovisa er født 31 okt 1886 på Jong.Jeg vet ikke om Jong / Slependen området hørte til Bryn eller til Høvik kirke?Det kan tenkes at noen kan hjelpe deg med oppslag her om dette ikke ligger i digitalarkivet?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her ser det ut til at ekteparet Johan Larsen og Oline hansdatter har fått mange barn f. i V. Bærum . Her er en hans f. 19 feb 1882 , Tukerud, V. Bærum: LenkeEn Datter Elida Henriske f. 25 jan 1884, Hamang V. Bærum.Mulig det kan være et barn f. mellom disse to, død tidlig?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Martin Simonsen

Joda, noe mer vet jeg. Han var far til min Bestefar, Reidar Marius Johansen, født 19 desember 1917 på Ljan, Østre Aker. Døpt i Nordstrand 2 mars 1918. Min Oldemor, mor til Reidar, var Marie Antonsen, født 2 mars 1879 i Røyken, buskerud og døpt 11 mai samme år. De var ikke gift, begge tjener/tjenestepike av yrke. Det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Har sjekket utflyttet fra Ø.Bærum 896-1904 og fant ham ikke. Men jeg tror heller ikke at han var i Ø.Bærum. Det er mangler i FT 1900 for V.Bærum/Lommedalen, og det kan også være grunnen til at han ikke finnes i FT 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Siden du vet dåpen til Sønnen på Norstrand, er det mulig det der vil stå opplysninger om faren også. Her er de kildene som du vel muligens kan få låne og lete i: LenkeLykke til! Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Martin Simonsen

Tusen takk for hjelpen men dessverre blir jeg ikke noe klokere. Jeg hadde funnet alle de nevnte personene selv også. Inkludert Marie Antonsdatter fra 1900 og en mulig josef johansen født 1883:Lenkemen jeg er ikke sikker på om dette er den rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Det er en Josef Johansen som er født 25.09. 1883 og som er begravet 22.05. 1943 på Vestre gravlund i Oslo. Han tilhørte Sagene kirkesogn. (Kilde: Gravminner i Norge.)Han kan eventuelt sjekkes ut.Til Gunn og Tore sitt forslag i innlegg 3-6: Er familien til Johan Salvador Larsen og Oline Hansen i Vestre Bærum med de 7 oppførte barna sjekket ut ?:(Her i FT 1900 Kristiania: Lenke ). Martin Gunerius (1880), Hans (1882), Elida Henriette (1884), Helga Lovisa (1886), Einar Hartvig 1890, Oskar Ludvig (1892 og Josef Olvar (1895)IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.