Gå til innhold
Arkivverket

[#42404] Kilder for Kragerø, Telemark 1785-1805


Gjest Anita Holck
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Holck

Jeg ser av oversikten i DIS Genealogiske ressurser at følgende kilder for Kragerø finnes for perioden 1785- ca. 1805:Formuesskatten 1789 (finnes for både Kragerø og Skien)Militære manskapsruller 1805-1835 (for både Kragerø og Skien)Skifteboken XXXX, Kragerø (hvilken periode dekker denne?)Tingboken XXXX, Kragerø (hvilken periode dekker denne?)Hvor finnes disse kildene? Finnes de på Riksarkivet/ Statsarkivet i Oslo eller må jeg til Kongsberg?Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

At kildene er oppført under Kragerø betyr ikke nødvendigvis at de finnes for dette området. Det betyr vanligvis ikke annet enn at kilden finnes for andre områder, og dermed *kan* finnes for flere områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Skifteprotokollene og tingbøkene oppbevares på Kongsberg, men er mikrofilmet og tilgjengelige på Riksarkivet. Filmingen er imidlertid avsluttet +/- 1800, så jeg tør ikke si sikkert hvor langt fram mikrofilmene går i dette tilfellet.Formuesskatten 1789 kjenner jeg ikke til, men det kan hende den hører i hjemme i fogderegnskapene/byregnskapene. I så fall er Riksarkivet rette instans.Militære mannskapsruller tror jeg nok du først og fremst har sjanse til å finne på Kongsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.