Gå til innhold
Arkivverket

[#42423] Mathilde f. 01.02.1871


Gjest Gunhild Svendstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunhild Svendstad

Hei!Lurte på om det var noen som kunne hjelpe meg med opplysninger om ei halvsøster av bestefar. Hun het Mathilde Elise og var født i Hurum den 01.02 1871. Hennes far var en Christian Magnussen fra Værpen.Hennes mor var Elisabeth Birgitte Kristensdatter.Mathilde var nok den eneste søsteren til bestefar men jeg vet ingenting om henne. Døde hun som barn ? Vokste hun opp og har etterkommere? Mor mener at bestefar Emil (f.24.10. 1876)ikke visste om denne søsteren. Både bestefar og Mathilde var såkalt uekte. Bestefar ble satt bort som legdebarn tror jeg. Han vokste ikke opp sammen med sin mor men jeg vet ikke med Mathilde.Er det noen som vet noe ,eller sitter med informasjon om noe så er jeg kjempe intressert.Gunhild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Takk Ketil.Umulig å lage nye lenker akkuratt nå...tar litt lang tid å vente.Men foreløbig ble i hvertfall Mathilde født i Hurum 1/2-1871 og konfirmasjonen var 18/10 (ett eller annet år....1885 eller 1886) Rot i papirene her gitt.Men skal fikse bare ting går litt fortere:)Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild svendstad

Hei Mette!Jeg kom aldri inn på denne lenken i går kveld. Tusen takk for opplysningene, da vet jeg at hun vokste opp iallfall. Men hvor bodde hun? Vi må nok vente til det går litt raskere med å få vite mer.Takk Mette!Gunhild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Hun blei i hvertfall også konfirmert i Hurum.Og prøvde og lete i døde frem til 1895 og finner hun ikke der. Og det er jo bra. Så¨litt på inn og utflyttede også, men da gikk det så tregt at jeg ga opp litt. Men det virker jo som hu ble voksen....så hun bør jo dukke opp et sted :)Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan det tenkes at Mathilde gifter seg f.r 1900 og tar mannens etternavn, noe som var vanlig i 1900-tellingen. Her fant jeg i alle fall en dame som het Mathilde f. ca 1871 i Hurum. Du får se om hun kan være av interesse? Lenke Det skllle vel være mulig å finne ekteskapet hennes i så fall. der vil vel pikenavnet stå.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Svendstad

Hei!Jeg tror det er rett far og besteforeldre på gården verpen.Men mora var f. i 1851 i Hurum. Hun har jeg funnet igjen i Frogn på Belsjø store i 1875 tellinga. Takk for svar Gunn.!Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.