Gå til innhold
Arkivverket

[#42427] Hvem kan tyde morens navn for meg?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Ser at vi svarte nesten samtidig her. Jeg fant ellers følgende barn døpt i Bremanger av samme foreldrepar:Peder Ludvik Thue f. 3 apr, dpt 26 may 1872: LenkePluss, Jens Johannes Thue f. 21 jun dpt. 13 jul 1873 og Lyder Mattias Thue f. 31 okt dpt 6 des 1874Om du ikke har dem fra før da?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk også til deg Gunn Huglen!Nei jeg hadde de ikke fra før. Og nå leter jeg etter sønnen deres Andreas Martin som ble gift med Amalia Hansdatter. Vet ikke hvor de giftet seg, men jeg tror at det var i Bremanger det også.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Enda en gang hjertelig tusen takk til deg Rune Thorstensen!Det er ikke dårlig at når jeg kommer tilbake til dadamaskinen så ligger svaret der f ø r jeg får begynne å lete!Hva skulle man ha gjordt uten slike utrolige hjelpere?Med vennligste hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Bare hyggelig å kunne hjelpe iblant. Jeg har selv fått mye hjelp her siden starten, og da er det greit å kunne betale litt tilbake når jeg har anledning. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg var ikke klar over at der var en egen side under Åsane Historilag for Vigde i Bremanger, så det var flott Rune å bli oppmerksom på det! Bremanger er jo apsolutt av interesse for meg siden svigermor kom derfra.Hjertelig takk igjen!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Til Birger og andre interesserte!Eg kan opplyse om at Bremanger bygdebok er 'like rundt hjørnet'. Vonleg er ho i handelen ei tid føre jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Til Gunnar Sigdestad. Takk skal du ha for den opplysningen.Som du sikkert forstår så er jeg så absolutt interessert i Bremanger bygdebok siden konas mor, Anna Marie Sofie Henriksdatter Torvanger kom fra Bremanger.Jeg håper derfor at jeg får vite det når den er klar.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Bremanger har jo alt ei bygdebok som går fram til 1801. Det er Albert Joleik som har skrive boka og eg synes at denne boka er verd pengane berre på grunn av det uvanlege, men artige skriftspåket som er nytta. Boka er på ca 660 sider og kom ut i 1969. Ho er til sals i kommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Det er rett som han Finn Oldervik skriv, men det har trass alt hendt ein del i Bremanger kommune òg sidan 1801. Restopplaget av 'gamleboka' gjev ein no vekk gratis, så interesserte kan vende seg til kultur- eller servicekontoret. Dei som vil ha boka tilsendt må vel kanskje betale portoen sjølve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.