Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Stian Kristiansen

[#42438] Anne Marie Olsdatter, Ranum i Skjeberg

Recommended Posts

Gjest Stian Kristiansen

Jeg er på jakt etter foreldre og besteforeldre til Anne Marie Olsdatter (f. ca 1825) som bodde på plassen Ranum i Skjeberg. Her er hun i 1865 Lenke, hvor hun er oppført som enke og bor sammen med sin mor Oliane Arves- eller Arvidsdatter (f. ca 1798 død 1883), og sønnene Johannes, Herman (min tippoldefar)og Johan. Anne Marie var gift med Ole Matisen (død 03/12-1850) og fikk barna Oline (1846), Johannes (1849) og Ole Christian (1850). Hun fikk senere tre barn utenfor ekteskap Julie (1853) og Herman (1854) med Niels Haagensen Sørle, og Hans Johan (1860) med Peder Martin Johannesen. Er det noen som har opplysninger om hennes foreldre og besteforeldre, så tar jeg gjerne i mot dette. mvh Stian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Stian Kristiansen

Via konfirmasjonen til Anne Maries bror Hans Olsen Ranum, har jeg funnet navn på hennes far. Han het Ole Andersen Ranum og han døde i Skjeberg i 1848 i en alder av 60 år, dvs. f. ca 1788. Jeg finner i ft. 1801 tre aktuelle Ole Andersen; 1: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=25&filnamn=f10115&gardpostnr=79&personpostnr=1713&merk=1713#ovre>Lenke, sønn av Anders Christophersen og Kari Olsdatter på gården Næss. 2: Lenke, sønn av Anders Andersen og Marte Olsdatter på gården Tange. 3: Lenke, sønn av Anders Haagensen på gården Viig Østre. Er det noen som har informasjon om disse og kan hjelpe meg å finne frem til den rette Ole Andersen ?Når det gjelder Oliane Arvesen har jeg via FT 1801 funnet at hun kan være datter av Arve Reyersen og Anne Andersdatter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.