Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jan Frode Johansen

[#42440] Et spørsmål jeg har arbeidet med i mange år i Aurskog- Akershus trenger hjelp

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

På min oldemors gren har jeg prøvd å komme videre gjennom flere år. Det gjelder Skoleholder Kristian Olsen f.omkring 1774 død 22/2-1826 i Søndre Aurskog.Usikker på om han er født i Aurskog Gift 1) med Anne Olsdatter Olstad 1770-1804. G)2 med Helene Olsdatter f.ca.1780 d.13/2-1840.Dette iflg bygdebok for Aurskog og Blaker i akershus. Her er familien i 1801 LenkeHåper inderlig noen kan hjelpe meg.Med vennlig hilsenJan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Har noen et tips? Jan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Harald Jonson

Du finner muligens vielsen til Kristian og Anne i 1797 her (forlovet 5 mars, gift 17? april): LenkeKanskje du kan finne en ledetråd dermvh Per Harald

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Kan noen hjelpe meg å tyde det som står her?Vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

5/3 1797 ungkarl Christian Olsen Lille Qvevlie og pigen Anne Olsdt. St. Jødal. Caut. Syver Christensen Store Jødal og Anders Andersen Qvevlie. Viet 17/4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Mange takk for hjelp! mvh Jan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Kan jeg be om en tjeneste til? Jeg ser at de skannede Kirkebøkene for Aurskog i Akershus går tilbake til 1767. Er det noen som kan finne ham , Christian Olsen,f.omkring 1774 antagelig fra Aurskog da han under vielsen var fra Lille Kvebvli som er i Aurskog.Jeg finner ham ikke i bygdeboken,den er svært mangelfull etter min mening.med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila Kornstad

En Chrestian Olsen Søndre Mangen er konfirmert i Aurskog i 1790:LenkeHilsen Laila Kornstad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila Kornstad

Den Christian som ble konfirmert i 1790 er ikke den rette, dessverre, for han var på Søndre Mangen i 1801: LenkeLaila.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Er det flere Christian Olsen rudt den tiden?Har probl. med å lese skriften. mvh Jan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila Kornstad

Jeg har ikke funnet flere enda, men i Familysearch fant jeg en født i Høland i 1774:Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index NorwayChristianChristening: 07 Aug 1774 Place: Holand, Akershus, NorwayFather: Ole IVERSEN Mother: Gunild JOHNSDRSource Information: Batch Number: C428071 Source Dates: 1719 - 1780 Film or Fiche Number: 123320 Collection Details: Holand; Den Norske KirkeHva heter barna til Christian Olsen?Laila.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Barna heter : Berte , Ole , Anne , Anders Johanne , Johan , Anne Marie Kristine .mvh Jan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila Kornstad

Jeg fant to Christian Olsen født og døpt i Aurskog i 1775, men vet jo ikke om noen av dem er den riktige:Akershus fylke, Aurskog, Ministerialbok nr. I 3 (1767-1807), Fødte og døpte 1775, side 60 [første halvdel].Ao. 1775 D[reng] 26. d. 29 [Junii] fød og 2 Julii Døbt Ole Christians. og Anne Christensds B. Kal[det] Christian. Fad: Marthe Engen, Berte Michelsd Stubjar?, Hans Krogen? Hans Michels. Stubjar og Christopher Eriks. ?lorbak. Introd: d. 23 Julii.LenkeAkershus fylke, Aurskog, Ministerialbok nr. I 3 (1767-1807), Fødte og døpte 1775, side 60 [andre halvdel]. Ao. 1775 D[reng] 32. Sept, d. 18 fød, 24 Døbt Ole [N/S]æ?æe? og Berte Xstophersds B. Kal. Christian. Fad: Johanne Ønserud, Marte Olsd. ibid., Christen Ønserud, Gunder ibid. og Anders? Olsen Hogset. Introd: d. 11te? Octob.Laila

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Mange takk.Håper jeg finner en løsning. Vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.