Gå til innhold
Arkivverket

[#42440] Et spørsmål jeg har arbeidet med i mange år i Aurskog- Akershus trenger hjelp


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

På min oldemors gren har jeg prøvd å komme videre gjennom flere år. Det gjelder Skoleholder Kristian Olsen f.omkring 1774 død 22/2-1826 i Søndre Aurskog.Usikker på om han er født i Aurskog Gift 1) med Anne Olsdatter Olstad 1770-1804. G)2 med Helene Olsdatter f.ca.1780 d.13/2-1840.Dette iflg bygdebok for Aurskog og Blaker i akershus. Her er familien i 1801 LenkeHåper inderlig noen kan hjelpe meg.Med vennlig hilsenJan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

5/3 1797 ungkarl Christian Olsen Lille Qvevlie og pigen Anne Olsdt. St. Jødal. Caut. Syver Christensen Store Jødal og Anders Andersen Qvevlie. Viet 17/4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Kan jeg be om en tjeneste til? Jeg ser at de skannede Kirkebøkene for Aurskog i Akershus går tilbake til 1767. Er det noen som kan finne ham , Christian Olsen,f.omkring 1774 antagelig fra Aurskog da han under vielsen var fra Lille Kvebvli som er i Aurskog.Jeg finner ham ikke i bygdeboken,den er svært mangelfull etter min mening.med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Jeg har ikke funnet flere enda, men i Familysearch fant jeg en født i Høland i 1774:Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index NorwayChristianChristening: 07 Aug 1774 Place: Holand, Akershus, NorwayFather: Ole IVERSEN Mother: Gunild JOHNSDRSource Information: Batch Number: C428071 Source Dates: 1719 - 1780 Film or Fiche Number: 123320 Collection Details: Holand; Den Norske KirkeHva heter barna til Christian Olsen?Laila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Jeg fant to Christian Olsen født og døpt i Aurskog i 1775, men vet jo ikke om noen av dem er den riktige:Akershus fylke, Aurskog, Ministerialbok nr. I 3 (1767-1807), Fødte og døpte 1775, side 60 [første halvdel].Ao. 1775 D[reng] 26. d. 29 [Junii] fød og 2 Julii Døbt Ole Christians. og Anne Christensds B. Kal[det] Christian. Fad: Marthe Engen, Berte Michelsd Stubjar?, Hans Krogen? Hans Michels. Stubjar og Christopher Eriks. ?lorbak. Introd: d. 23 Julii.LenkeAkershus fylke, Aurskog, Ministerialbok nr. I 3 (1767-1807), Fødte og døpte 1775, side 60 [andre halvdel]. Ao. 1775 D[reng] 32. Sept, d. 18 fød, 24 Døbt Ole [N/S]æ?æe? og Berte Xstophersds B. Kal. Christian. Fad: Johanne Ønserud, Marte Olsd. ibid., Christen Ønserud, Gunder ibid. og Anders? Olsen Hogset. Introd: d. 11te? Octob.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.