Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Birger Forsmo

[#42441] Kan noen tyde hva som står i kirkebok fra 1829?

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Ole Michael Arntsen ble født i Gildeskål i 1829, men alt det andre klarer jeg ikke å tyde. Er der noen som kan hjelpe meg?Det gjelder nr. 7: LenkeJeg takker for all mulig hjelp også her!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila Kornstad

Et forsøk! Jeg kjenner ikke stedsnavn i det området:7. Ole Michael, født 3die April, Hjemmedaaben stadfæstet den 3die Maij.Forældre: Gdmd. Arnt Pedersen Opsahl og Hustru Ingeborg Hansdatter.Faddere: Christoffer Menzoni Ind??er; Jørgen Larsen Skougvold, Christ(i)ane Hartvigsdatter Gjelseth, Maren Pedersdatter Fle?værHilsen Laila Kornstad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Sandbu

Jeg er også kommet til det samme.Kan legge til at 1. fadder var Christoffer Menzoni Indyhr, og den siste Maren Pedersdatter Flenvær

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ottar Solberg

De to stedsnavnene er visstnok 'Indyhr' og 'Flemvær'

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk til Laila Kornstad, Aud Sandbu og Ottar Solberg for hjelpen!Det er fantastisk med slike hjelpere!Med vennlig hilsen og en god natt fraBirger Forsmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Finn Oldervik

Tror nok at Aud har rett i at det står Flenvær og ikke Flemvær. Trolig er det snakk om det som i dag kalles Fleinvær.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Joda det er rett med Fleinvær og Indyr og min oldemor var fra Skauvold.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.