Gå til innhold
Arkivverket

[#42465] Hanna Kristine Nilsdatter


Gjest beate hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest beate hanssen

Hvor ble det av Hanna Kristine Nilsdatter, f. 1887, Tofta i Trondenes? Foreldre var Nils Brønlund Klaussen, f. 14. mai 1862, død ca. 1896 og Ida Eilertsdatter, død. 29 mai 1909.Hanna hadde en bror som døde som liten, og en bror; Ingvard Nilssen Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beate hanssen

her er familien i 1900: Lenkemen ser at eldste barn der heter krestine, men vi har funnet ut at det må være hanna. Hun het jo hanna kristine. Føderaadskonen Hanna Isaksdatter var moren til Nils. Hun døde i 1919, 89 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Åge Nilsen

hei. I følge 'Slekt og folk i Trondenes':Nils Brønlund Klausen(1862-1896)g m Ida Sofie Eilertsdtr(1859-1909) .barn. 1.Hanna Kristine (1887) 2.Eilert Andreas (1889-1889) 3.Ingvard Nikolai Brønlund(1895-1910).Du har rett familie. Hvor Hanna ble av vet jeg ikke,men skal prøve å finne ut av det.Skal på H.Biliotek snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...
Gjest Bernt Jenssen

Hentet fra 'Skannet krk.bok.' TrondenesHvis du ikke har dette fra før:Hanna Kristine f. 02.06.1887, døpt.07.08.1887.Hun er konfirmert i Trondenes den 22.06.1902. faren innført som gårdbruker og bosted er Tofta. Og så:Trondenes Krk. bok. Klokkerbok nr. 11, 1907-1916, side 317, nr. 17.Den 20.07.1910, Inngått giftemål mellom Hanna Kristine Nilsen, Tofta og Martin Leonard Nilsen, f.23.04.1888, døpt 12.08.1888. Konfirmert i Trondenes 1902. Far er Gårdbruker Nils Hansen og bosted er oppgitt å være Møkkeland. Fødested for Martin er også innført ved vielsen, men jeg klarer ikke i øyeblikket å tyde det. Mener det begynner med 'M'.Håper dette kan sette deg litt på gli videre. Hvis de fikk barn, så skal det la seg gjøre å finne disse i 'Skannede kirkebøker' for Trondenes, forutsatt at de ble boende der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

Jeg finner to barn av Hanna og Martin, i 'Skannede krk.bok.'Ingolf Sverre, f.28.10.1910, døpt 01.01.1911. far innført som 'Stenarbeider', bosted Møkkeland.Nils Brøndlund, f.26.08.1912, døpt 06.07.1913. far innført som 'Murer', bosted Sama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beate Hanssen

Tusen takk skal du ha,Bernt. Nå kan jeg kanskje komme videre på Hanna K. Nilsd. Jeg ser i 'Folk og slekt i Trondenes' at Martin Leonard Nilsen var f.|888,Møkkeland, Trondenes/TR. Hans foreldre var Nils Hansen,f.1846, Stuneshagen,Lom/OP,d.1909,Møkkeland,Trondenes og h.Olina Marie Hansdatter,f.1851,Fæsøy,Folden/NT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Åge Nilsen

Oline Marie Hansdatter kom fra Færøy i Sørfold NL.Hun g seg med Nils i 1878.Henes far var Hans Olai Olsen (f 27 aug 1816)g1 med Siri Andersdatter (f 23 apr 1813). De kom fra Jovik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gunhild Hanssen

Hei!Jeg prøver på nytt!Er det noen som vet noe om denne fam, så håper jeg at dere vil dele det med oss.Hanna var kusina til min morfar. Er det noen som vet hvor familien ble av? Om de fikk flere barn enn de tre sønnene?Mvh Gunhild H.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gunhild Hanssen

Hei!Her er ennå en sønn:Harald Martin,f.18.03.1914,døpt 15.10.1916, Harstad.Farens yrke:Murer.Harald Martin og broren Bjarne Dagfinn,f.20.01.1916 var døpt samtidig.Håper noen kan hjelpe oss å finne denne familien videre.Mvh Gunhild H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Harald Martin Nilsen døde i 1998, følgende:LenkePostnummer oppgitt ved dødsfallet er 9161, hvilket skulle tilsi Burfjord i Kvænangen.Mvh Odd Villy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gunhild Hanssen

Hei!Takk for opplysninga, Odd Willy.Jeg har hørt at denne familien flyttet til Nord-Troms en eller annen gang etter at Bjarne Dagfinn var født. De fikk flere barn etter at de flyttet nordover også.Håper noen kan hjelpe oss med hvor og når de flyttet.Mvh Gunhild H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Gunhild Hanssen

Hei!Prøver på nytt i håp om det er noen som vet noe...Jeg har som nevnt tidligere hørt at denne familien flyttet til Nord-Troms, og jeg har funnet flg som jeg lurer på kan være dem på dis norge, gravminner:Ei Hanna Kristine Nilsen, f. 02.06.1887, d. 30.06.1954, NordreisaEn Veioppsynsmann Martin Leonhard Nilsen, f. 23.04.1888, d. 07.07.1956, NordreisaBjarne Dagfinn Nilsen, f. 20.01.1916, d. 13.07.1976, NordreisaMen har ikke funnet Ingolf Sverre og Nils Brøndlund noen plass. Har vært borti at de kanskje var flere søsken, og at de yngste var født etter at familien flyttet nordover. Noen av søsknene bosatte seg i Tromsø, resten i Nord-Troms.Håper noen vet eller kan fortelle meg om det er riktige personer, og kanskje få opplysninger om resten av søskenflokken, og evt etterkommere. Hvis det er om levende personer så er det bare å spørre etter e-mail adr min.MVHGunhild H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.