Gå til innhold
Arkivverket

[#42469] Oline Jakopsdatter eller isumslien f. 1882


Gjest Gunhild Svendstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunhild Svendstad

Hei!Jeg er nysgjerrig på om noen vet noe om slekta til Oline Jakopsdatter eller isumslien F.1882 i søndre fron.Hva het hennes foreldre og søsken? Hadde noen visst noe om dette kunne det vært rasende morsomt!Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Morken

I følge CD med kirkebøkene for Fron hadde Husmnd Jakob Pedersen Isumlien og hustru Anne Pedersdtr følgende barn: Guri, f.1878 Oline, f.1882 (8.4.1882) Anna, f. 1884 Petter, f. 1887 Ole, f.1889.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Svendstad

Hei og takk for svar Ola.!Men var Jakop Pedersen fra Søndre fron? Anne er fra Vaage i Heidal.(tror jeg)Var Jakobs foreldre også fra denne plassen med navn isumlien?Gunhild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Morken

Det ser ut som ingen av dem er født i Fron.Finner dem ikke i kirkebøkene som døpte. Anna Pedersdtr er oppgitt med fødested hedalen i Vaage.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f00519&gardpostnr=356&merk=356#ovre>LenkeDet kan være verdt å undersøke om ikke Jakob Pedersen fra Gausdal kan være en kandidat.jfr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Som Ola Morken nevner, står det i merknadsfeltet i gravferdslista at Jacob Pedersen var født 1851 i Heidal.Av ft-1900 framgår at også Anne Pedersdtr. var derfra, f. 1854.Jeg har funnet vielsen til et par som kan passe:Viet 28/10-1877 i Heidal kirke: ungkar og arbeider Jacob Pedersen Åsenghagen, f. 5/4-1851, far; Peder Eriksen Åsenghagen, og pike Anne Pedersdtr. Ekreeie f. 7/12-1854, far; Peder Hansen Ekreeie.Dåpen til Jacob: [url="http://www.arkivnett.ol.no/dbsok/ndetal.asp?PT=Dopte&Post=51752>LenkeDåpen til Anne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.