Gå til innhold
Arkivverket

[#42470] Johanna Lovise Pedersdatter Sverige


Gjest Hanne Kristin Vea
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Kristin Vea

Noen sko vet eller kan finne noe om Johanna Lovise Pedersdatter født 1862 i sverige? hun er gift med Samuel Berdines Nilsen født 1855. De bodde en stund i usa-tror de traff hverandre der.Men jeg har ikke info fra usa Han er fra Vedøy i karmøy og har info om han og barna deres.Jeg mangler info om henne-hadde vert flott å funnet ut hvem foreldrene hennes var. de bosatte seg senere på Vedøy-bodde bare en liten periode i usa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Kristin Elvsveen

Hei Hanne! Kanskje dette er Johanna Lovise Pedersdatter( vil ikke finne mange Pedersdotter i Sverige Petersdotter er nok mer riktig) Jeg skal se om jeg finner henne i USA. Du har ikke fødselsdato på henne? I så falll kan du ju se om det stemmer med det du får av meg nå. Du må og se etter når Samuel Nilsen reiste til USA. Må ju ha vært der samtidlig som denne Johanna Lovisa Peterdotter.Petersdotter, Johanna Lovisa Hemmadotter (ogift kvinna)f. 23/4 1862 i Gesäter, Älvsborgs län (Dalsland)Utvandrad 9/4 1886 från Backa, Mo, Göteborgs och Bohus län (Bohuslän) till AmerikaKälla: Husförhörslängd, s. 8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Kristin Vea

Tusen takk for hjelpen. Alt stemmer-men lurer på hvor du fant det hen-hva skal jeg skrive som kilde og er det mulig og finne hennes foreldre?Jeg er ganske ny i dette og setter veldig pris på all hjelp:):)Vennlig Hilsen Hanne Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Kristin Elvsveen

Hei Hanne.Fant henne i en CD som heter Emibas. Det er en svensk Cd. Utgitt av Sveriges Slektsforskerforbund. Om du vil kan jag se efter i Genline, svenska kyrkobøker på net. Har abbonemang der.Kommer tilbake med mere snart.Ann Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Kristin Elvsveen

Hei Hanne.Her har du familien i Husföhör AI:4 1871-1880 Mo, i Göteborg og Bohuslän.Dyrdommen under Björkkär. Jeg Johan Peter Hell berg f. 18/ 1827 i Hede. Elvsborg Hustru Kajsa Nilsdotter f. 2/3 1834 i Gesäter Elvsborg Barn: Johanna Lovisa f. 23/4 1862 i Gesäter Johan August f. 20/11 1864 i Gesäter Anna Kajsa f. 28/12 1866 i Gesäter Amanda Kristina f. 13/10 1869 i Gesäter Anders Magnus f, 7/3 1873 i Torp, Elvsborg Karl Nestor f. 18 /11 1879 i Mo, Bohuslän.Ann Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei da finner jeg Johan Peter og Kajsa i Sveriges befolkning 1890, med yngstemann, de andre har nok flyttet. Da blir det slik:Johan Peter Hellberg, jordegare, f 1827 i Gesäter (älvsborgs län, dalsland), gift man, far i familjen. Födelsesort i källan: Gesäter Elf.1.Kajsa Nilsdotter f 1834 i Gesäter (älvsborgs län, dalsland), hustru, gift kvinna, mor i familjen. Födelsesort i källan: Gesäter Elf.1.Karl Nestor f 1879 i Mo(göteborg og bohus län, bohuslän), son, pojke, baarn i familjen. Födelsesort i källan: Mo.For alle 3 gjelder bosted: Backa med Björkeröd, Mo (göteborgs och bohus län).Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Mo 1689-1920 143505D2 41640 SCB-kod: 143505 SD-suffix: D2 Kön: M Födelsedatum: 1827-08-18 Dödsdatum: 1912-11-27 Titel: Änkling Förnamn: Johan Peter Efternamn: Hellberg Adress: Dyrdomen under BackaSCB-kod: 143505 SD-suffix: D2 Kön: K Födelsedatum: 1834-03-02 Dödsdatum: 1912-03-20 Titel: Hustru Förnamn: Kajsa Efternamn: Nilsdotter Adress: Dyrdomen under Backa Anhörig 1: Make: Johan Peter HellbergDet står mere på siden prøver å legge inn linken her. Mvh HanneSD-suffix: F2 Kön: M Födelsedatum: 1873-03-07 Förnamn: Anders Magnus Adress: Stufveryr Mannens titel: Inhyses Mannens förnamn: Johan Peter Mannens efternamn: Hellberg Kvinnans förnamn: Kajsa Kvinnans efternamn: NilsdotterFinnes flere forsamlinger det er gøy å lete rundt i.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.