Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hugo Jensen

[#42484] Andreas M Rasmussen , Toldnesplass, Sparbu f 1851,G med Gurianna Kristiansdtr.

Recommended Posts

Gjest Hugo Jensen

Noen som kan hjelpe meg med Gurianne,s far og mor og slekten videre bakover, Hilsen Hugo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Allis-Elin Rokkones

God formiddag! Tidligere har jeg lånt bygdebøkene for Ogndal og Sparbu. Der mener jeg du finner Toldnesplass. Her i Bergen måtte jeg låne bøkene universitetsbiblioteket. Lykke til Mvh. Allis-Elin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Even Veie

Hallo Hugo, eg har nokre av Sparbubøkene, og i bind III side 244 står han du nevnte omtalt: Andreas M Rasmussen,f 1851.Foreldre:Rasmus Mortensen, g. med Gurine Henriksdtr, bosatt på Toldnesplass. De hadde bodd på Holanvald det meste av tida etter at dei vart gifte. Barn:1.Mette, f1838 2.Helene, F 1844 3.Rafael Gunerius f 1848 4.ANDREAS MORTINIUS f 1851I 1865 er Rasmus og hans kone Gurine hos Rasmus si søster Mette på Løplassen. Men dette veit du vel.Så til det du spør om: Rasmuss si kone, Gurine Kristiansdtr. Gurine Kr.dtr døde i 1887 på Steinkjerbakken. Det står at Rasmus og Gurine Budde på Trana, og er omtalt der.Der står det kanskje når Gurine er f., og kanskje hennes foreldre. Desverre har eg ikkje denne boka, men det er sikkert andre som har den, og kan gi svar! Hilsen BE Veie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hugo Jensen

Hei Bjørn. Takk for hjelpen, håper noen kan finne henne på Trana for meg, Hilsen Hugo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Hildrum

Det står under Trana at Guruanna Kristiansdtr var født 1847 i Inderøy prestegjeld, trolig Sandvollan.Anne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Even Veie

Hei igjen. Var litt rask på mitt første inlegg her. Det var sjølvsagt mora til Andreas M, -som og hette Gurine- som døde i 1887.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Even Veie

Det er vel henne vi finn på gården Lien, Sakshaug sokn, Inderøy på 1865 tellinga:Guruanna Chr.dtr, tjenestepike, 19 år og ugift.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hugo Jensen

Hei Bjørn. Takk til deg. Håper det er noen derute som kan hjelpe meg med navna på far og mor til Gurianna Kristiansdtr. Hilsen Hugo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive