Gå til innhold
Arkivverket

[#42484] Andreas M Rasmussen , Toldnesplass, Sparbu f 1851,G med Gurianna Kristiansdtr.


Gjest Hugo Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Allis-Elin Rokkones

God formiddag! Tidligere har jeg lånt bygdebøkene for Ogndal og Sparbu. Der mener jeg du finner Toldnesplass. Her i Bergen måtte jeg låne bøkene universitetsbiblioteket. Lykke til Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Even Veie

Hallo Hugo, eg har nokre av Sparbubøkene, og i bind III side 244 står han du nevnte omtalt: Andreas M Rasmussen,f 1851.Foreldre:Rasmus Mortensen, g. med Gurine Henriksdtr, bosatt på Toldnesplass. De hadde bodd på Holanvald det meste av tida etter at dei vart gifte. Barn:1.Mette, f1838 2.Helene, F 1844 3.Rafael Gunerius f 1848 4.ANDREAS MORTINIUS f 1851I 1865 er Rasmus og hans kone Gurine hos Rasmus si søster Mette på Løplassen. Men dette veit du vel.Så til det du spør om: Rasmuss si kone, Gurine Kristiansdtr. Gurine Kr.dtr døde i 1887 på Steinkjerbakken. Det står at Rasmus og Gurine Budde på Trana, og er omtalt der.Der står det kanskje når Gurine er f., og kanskje hennes foreldre. Desverre har eg ikkje denne boka, men det er sikkert andre som har den, og kan gi svar! Hilsen BE Veie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.