Gå til innhold
Arkivverket

[#42486] Trenger hjelp til søk i Danmark, St.Morten, Næstved, Præsto, Dk.


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Jeg har et par her som gifter seg 2.05.1856 St. Morten, Næstved, Præsto , DK. August Wilhelm Heinrich Ihlemann, født 7.10.1820 Hannover, døde 18.10.1899 Næstved, Præsto, DK.( han kom 1853 til dragonregiment i Næstved som trompeter, til 1890,) og Elisabeth Cæcilie Worch, de får sønnen Hans Heinrich Carl født 7.12.1855,døpt 2.05.1856 samme dag som foreldrene gifter seg, jeg har så på tavle Carl Christian Justus født 19.03.1868 som23.07.1897blir gift i Fredriksberg kirke med Hertha Jakobsen født 1.03.1877, hvor de bosetter seg.Det som jeg trenger hjelp til, hvem er Herthas foreldre, og hvem er Elisabeths foreldre, hadde han henne med fra Tyskland eller var hun dansk. Når sønnen Hans blir født i 1855 kaller han seg bare Vilhelm Ihlemann. Han søkte dansk borgerskap i 1866. Takknemlig for hjelp.Mvh. Sol Kerry Johannessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Dis Danmark har et etterlysningsforum hvor du kan be om hjelp. De danske kirkebøkene er også skannet inn og ligger på Internett. Jeg har skiftet PC og har ikke lenger webadressene lett tilgjengelig, men jeg har tidligere sendt disse til Dis Norge. Jeg tror du kan finne det her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.