Gå til innhold
Arkivverket

[#42492] Lars Jensen gift med Marthe Halvorsdatter


Gjest Birger Skjønhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Skjønhaug

Søker Lars Jensen og hans kone Marthe Halvorsdatter, sammen fikk de sønnen Severin Larsen f.28 nov 1845 på vikey plass på Myrås ( Rødenes ?) Det jeg ellers har funnet er: Marthe Halvorsdatter f: 26.april 1806, datter av Halvor Halvorsen og Else Iversdatter. Om Lars Jensen vet jeg ingen ting....bort sett fra sønnen...... Er det noen som vet noe mer om disse personene....og evnt foreldrene til Lars jensen....Nvh Birger S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

På FS har jeg kun funnet at de ble gift 27/11 1828 i Rødenes ØS, og at de fikk 9 barn i tiden 1829-45. Lars var 27 år og Marthe 22 år i 1828.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Skjønhaug

er disse bøkene for salg, eller kan jeg låne disse fra biblioteket?jeg fant giftemålet i Familyserach, men ikke noe om de 9 barna som du nevner.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har brukt boka på biblioteket på Riksarkivet, så den finnes. Antagelig må du låne den på et bibliotek.Barna på FS fant jeg ved foreldresøk. Om du ikke kan foreldresøk: Trykk først CLEAR, så fyller du kun inn faren og morens for- og etternavn i feltene helt til høyre. Ikke noe annet. Du får opp 2 grupper IGI og VRI. 5 av barna står under VRI (såkalt kirkebokavskrift) og de andre 4 finner du under IGI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg glemte å skrive en viktig ting her. Du må sjekke det som står i FS mot kirkebøker. Det er ikke alltid det er helt riktig, men uansett så er det til god hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.