Gå til innhold
Arkivverket

[#42516] Koldevig i Borgund, Gregorius Toresen( Dahl)


Gjest Tor Wollan
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Wollan

Kjenner noen til denne slekta: Gregorius Toresen 70 år gml, g i sitt 2. ekteskap med Birthe Pedersdtr, bosatt på 'Koldeviig' i Borgen i 1801. Tror han var i Surnadal i 1776, gift der i 1775 i sitt første ekteskap med Ingeborg Ingebrigtsdtr Dalsegg, og fikk dattera Marta i Rindal i 1776, han hadde gardsnavnet Dahl ved dette giftermålet. Ved giftermålet het han Greuss Trondsen, ved barndåpen Gregorius Toresen! Marta er gift på Koldevig i 1801.hilsen Tor W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Wollan

Etter å sett gjennom kirkeboka for Borgund tror jeg dette må være feil Gregorius? Tydeligvis har denne Gregoriusen bodd på Koldevig i hele livet? Han jeg leter etter var fellbereder Gregorius Toresen Dahl(skinnmaker?) i Rindal. Får lete videre! hilsen Tor W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Sulesund

Vet ikke hvorvidt det er feil person, men jeg har Gregorius Toresen Kolvik f. 1732, gm. Marit Olsdtr Hanken. Han brukte Borgarplassen, Kolvik. Hans far nevnes som fra utenbygds: Tore Gregoriussen Paldvigen gm Marit Knutsdtr Nørve (store). Tore nevnes som muligens født på Borgaplassen, Kolvik.Denne Gregorius Toresen g.2.- 1.10.1771.Berthe Pedersdtr. Nes.Jeg har registrert en datter i dette ekteskapet som Marthe f. 1775 i Kolvika, Borgund. Ca. 1775 g.m. Ole Sjursson Gaaseide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.