Gå til innhold
Arkivverket

[#42527] Skannede kirkebøker - trege sider?


Gjest Line Monica Grønvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Line Monica Grønvold

Jeg har tildels store problemer med å få åpnet skannede kirkeboksider. Jeg markerer et søk, men venter og venter, lenge. Den prosentvise nedtellingen går urimelig sakte og jeg gir ofte opp. Kan noen si meg, er dette problemet vanlig for alle/andre brukere? Kan det skyldes at trafikken er for stor på digitalarkivets sider, eventuelt med 'rush' på visse dager eller tider av døgnet? Eller ligger problemet bare til den maskinen jeg søker fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Dette temaet har vært oppe utallige ganger. Og forklaringen kan du finne om du går til forum for skannede kirkebøker. Det skyldes kapasitetsproblemer, og man jobber med løsninger som er rett rundt hjørnet. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Line Monica Grønvold

Takk for svaret. Og forresten, jeg oppdaget nettopp nå at det er kommet til et eget forum for skannede kirkebøker. Jeg plasserte mitt innlegg her av gammel vane, fra dengang jeg var hyppigere bruker og det kun var to forum (arkiv- og bruker-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Neida, problemet ligger ikke på din side, men Arkivverkets. Det er nylig opprettet et eget forum for de scannede kirkebøker. Kikk der !Pga mangelfull planlegging mhp dimensjonering av maskin- og programvare har alle brukere av tjenesten med scannede kirkebøker fått lide. En nødvendig oppgradering av serverkapasitet var lovet i løpet av høsten, og vil kanskje bli gjennomført med første http://tinyurl.com/ekmup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.