Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Aina Ch.Sveum

[#42539] Sør Aurdal:Sergeant Ole O Bruflat

Recommended Posts

Gjest Aina Ch.Sveum

Prøver å finne finne ut når denne karen ble født,og hvem som ble hans kone.Hans datter Berit ble gift i Vardal 15.10.1892.Hun ble født i Sør Aurdal i ca 1872. Er det logisk å tro at O`en står for Olsen ?Aina

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

På FS fant jeg: Berit f. 17/9 dpt. 20/10 1872 Bruflat OP, foreldre Ole O. Bruflat og Karine Olsdt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aina Ch.Sveum

Tusen takk Berit ! Hadde litt trøbbel med å finne fram på FS,men fant de til slutt.Aina

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Glemte å skrive at fødselsopplyningene var fra S-Aurdal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aina Ch.Sveum

Har funnet alt nå Berit.Lurer på hvordan jeg skal komme lenger tilbake med navn på foreldra til Karine og Ole,sparsomt med kirkebøker for Sør Aurdal,har du noen tips kanskje?Aina

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Ove Hattrem

Har du undersøkt bygdebøkene for Valdres? Bruflat ligger i Etnedal, og bind I C heter ''Gard og bygd i Etnedal''.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aina Ch.Sveum

Det var et bra tips,takk for det Kjell Ove. Finner jeg disse bøkene på biblioteket ?Aina

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Ove Hattrem

Ja, avhengig av ditt lokale biblioteks utvalg. Men uansett kan de bestilles gjennom fjernlånsordningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Halvor Stokke

Her er en del om Valdres, kanskje du finner noe her:LenkeMvh Halvor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aina Ch.Sveum

Det ringte meg en likandes kar fra Valdres som hadde samme slekta,så dermed fikk jeg vite at Ole O bruflat var født i 1841 i Rødningatn (nørre Bruflat)i Etnedal.Han var fanejunker og selveier/gårdbruker på Øverby,vestre toten i 1900. Hans kone var Anne Karine Olsdatter Søfjell,født 1841 i Søfjell,Etnedal.Takker så mye for velvillig bistand fra alle her!Aina

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive