Gå til innhold
Arkivverket

[#42570] Sigurd Olaf Hekleberg, f. 1911 - budde på Reistad i Lier, men kvar var han fødd?


Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Sigurd Olaf Hekleberg, fødd 24.6.1911, døydde 15.3.1987, truleg på Drammen sjukehus. Han var mekanikar og budde i alle fall i seinare år på Reistad i Lier, men kan nokon fortelja meg kvar han var fødd? Hekleberg er ein gard i Røyken, men eg finn han ikkje fødd der (jmf. skanna kyrkjebøker...)!Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gard Strøm

Jeg vet ikke hvor min 'onkel Sigurd' var født, men jeg vet at han var gift med min mors kusine, Elsa Liv f. Mørk. Jeg var på Reistad og besøkte dem flere ganger på 60-tallet. Jeg hørte bestandig at han var fra Drammen. Vennlig hilsen Gard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Gard for interessant innlegg!Orsaki til at eg er interessert i Sigurd, kjem frå første ekteskapet hans med Kari Sofia Johannesdotter Brudheim (med far frå Luster i Sogn). Dei gifte seg i Drammen 1.10.1938, men vart skilde i 1945. Kari og dotter deira utvandra til Amerika.Veit du, Gard, om Sigurd fekk born med andre kona si? I so fall, kor mange?Og stemmer det at Sigurd døydde på Drammen sjukehus?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gard Strøm

Jeg vet at Sigurd ikke hadde barn med Elsa Liv. Hennes mors-slekt kom fra Larvik. Hennes morfar var bundtmaker Meyer som eide Torvet 4 i Larvik. Men akkurat dette har vel liten interesse i ditt tilfelle. Det lyder sannsynlig at Sigurd døde på Drammen sykehus. Elsa Liv døde 2/2-1992 i hjemmet på Reistad. Takk for de andre opplysningene du kommer med. Sigurd er jo litt på siden for meg, men alikevel veldig interessant! Bor du på Geilo? Jeg skal spille på Pers hotell på Gol førstkommende helg :-) - Jeg er spellemann i norges eneste 'shizofrene' en-mannsorkester 'Duttemusikken' ;-) Se dutte.no. Det er min, litt mere useriøse side. De fleste har sin. Hilsen Gard 'Dutte' Strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har ikke funnet Sigurd dpt. på Bragernes 18/6-6/8 1911.Det er ikke mange som heter Hekleberg i 1900, og siden du ikke har funnet Sigurd døpt i Røyken spekulerer jeg litt på om denne mannen kanskje kan være faren. Han bor laglig til og alder skulle vel også passe inn. Håper han tilgir meg om jeg tar feil. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.