Gå til innhold
Arkivverket

[#42582] Ingebrigt Svendsen dro til Trøndelag


Gjest Jan Egil Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Egil Larsen

Tror han kom fra Fron, men er ikke helt sikker. Han er min tippoldefar. Bosatte seg på Gården Denstadtrøen i Stadsbygd ca 1845-46 årene.Fikk bla en Datter som het Anne Ingebrigtsdatter Denstad.f 1850 Anne giftet seg med Lars Torstensen Overegset.Skulle hatt hjelp til og finn Ingebrigts fødselsdag og sted, slik at jeg kan søke videre i den anerekken. En av Annes og Ingebrigts barn fikk navnet Torger, Torger er ikke vanlig navn i Stadsbygd,så her er det vel noe og hente kanskje? Er selv litt grønn i data og kildegranskning. Men jeg lærer..Hilsen Jan Egil Larsen Melhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Egil Larsen

Det er kanskje greit med feilaktige opplysninger om det er mot bedre vitende, men han er min Tipp tipp oldefar.Beklager Jan Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Fra Stadsbygd genealogy av Dennis Haarsager: Svendsen, Ingebrigt (omkr 1818-1865) g. Med Martha Olsdtr. Denstad. (omkr 1826-1865) Barn: Christine Ingebrigtsdtr. Denstad (omkr 1854-?) Serine Ingebrigtsdtr. Denstad (1859-1912) Mari Ingebrigtsdtr. Denstad (omkr. 1862-?) Ellen Ingebrigtsdtr. Denstad (omkr 1865-?) Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Egil Larsen

Ja ingen tvil der, men det det er noe som mangler, Gift i 1847.. Første barn som nevnti 53-54. Anne er ikke nevnt, men med sikkerhet er hun født i 1850. Det der er en annen historie som jeg må fordype meg i. I alle fall fant dere fram til hans foreldre, så takk til Leif..John..og Knut. Forøvrig har jeg en tråd ang Svend på Generelt.. Sinclair og ...Mange takk alle mann Hilsen fra Jan Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Egil Larsen

Fant forøvrig Anne, som 15 år i ft 1865. Men med andre foreldre. Riktig nok en Ingebrigt som far,men feil mann og feil Gård (Fageraas)... så er begge fra Haaltaalen og det stemmer ikke i det hele tatt.Hva gjør mann med slikt?Mvh Jan Egil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei Jan EgilDette er muligens dama di: LenkeJeg finner ihvertfall fire barn på Familysearch av paret Ingebrigt Svendsen og Martha Olsdatter - alle født i Stadsbygd - opplysninger som er verdt å undersøke videre.1) Ole født 30/9-1847 og døpt 5/11-1847. 2) Anne født 13/11-1850 og døpt 9/2-1851. 3) Christine født 29/10-1853 og døpt 8/1-1854. 4) Serina født 6/2-1859 og døpt 27/3-1859. Hei fra Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.