Gå til innhold
Arkivverket

[#42583] Schøller- slekt


Gjest Pål Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Pål Jørgensen

Jeg søker etter andre som har sitt opphav i Schøller- slekt. Mitt spor slutter med Louise Adamsdatter Schøller, f. omkr. 1779, konfirmert i Kristiansund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Sch(j)øller i Hedrum/Vestfold, som lenken i forrige innlegg hovedsaklig viser til, har ikke noe med den etterspurte Louise Adamsdatter Schøller å gjøre. En forbindelse til borgerfamilien Schøller i Trondheim, som også er nevnt i noen av innleggene, er mer tenkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Jørgensen

Takk for flere svar. Men 'problemet' mitt er ikke å finne det utenlandske opphavet til slekten, ei heller deres etterslekt, på 1600- tallet. Jeg mangler vel enn tre- fire slektsledd for å koble på Louise, datter av en Adam. Jeg synes det mildt sagt det er rart at jeg fremdeles ikke, etter flere år, har kommet i kontakt med andre, som kan spore sin slekt tilbake til Schøller, i det 18. og 19. århundre. Vennlig hilsen Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Jørgensen

Ja, hun har blitt hetende Louise Schieler i ft. 1801. Det er nok en feil gjort under digitaliseringsarbeidet. Hun heter iallefall Schøller ved tre andre kirkebokinnføringer. -Ved sønnen Adams dåp i 1810, på to steder i kb., og ved hennes konfirmasjon i 1799. Begge anledninger i Kristiansund. Mvh. Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.