Gå til innhold
Arkivverket

[#42596] Tyding av kirkebok Eiker - 1830


Gjest Ole-Bjørn Aaltvedt
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole-Bjørn Aaltvedt

Hei,Noen som kan hjelpe meg å tyde detaljer for følgende person: Anders Nilsen, døpt 29/8-1830, født: 25/7-1830. Foreldre: Nils Andersen og Ane Catrine Danielsdatter. Deretter står noe jeg ikke klarer å tyde. Samt fadderne. Dette er løpenr: 111 på følgende side:LenkeMvh Ole-Bjørn Aaltvedt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor L. Larsen

Mora Anne osv(doblingsstrek over n).Hasselvk Dale (ca) LægdChristine Paulsd Næseje - Karen Xstofd (ca)Bakken - Mads A.... Næseje - Christofer Andersen Rakestadeje - Anders Persen Hasselverket (siste ord mulig litt avkorta på slutten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole-Bjørn Aaltvedt

Jeg blei brått usikker på om det står Danielsdatter eller Davidsdatter på moderen. Anne Catrine. Noen som kan bistå?Ole-Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Andre Nygård

Hei Ole-Bjørn.Er ganske sikker på at det skal stå Ane Catrina Davidsdr.Deres vigsel vil nok bekrefte dette.MVH Rune Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole-Bjørn Aaltvedt

Tusen takk til dere alle.... Det var vigselen som gjorde meg usikker. Og derfor ønsket bekreftelse på at det virkelig stod Davidsdatter.Ole-Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Ole-Bjørn Aaltvedt

I vigselen står det noe etter navnet til Anne Cathrine Davidsdatter, som jeg ikke klarer å tyde. Noen som kan hjelpe?Ole-Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.