Gå til innhold
Arkivverket

[#42599] Thor Mikkelsen f. ca 1820 og Anne Pedersdatter f. ca 1816 i Vågå.


Gjest Gunhild Svendstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunhild Svendstad

Hallo!!Er det mulig at noen vet noe om disse to? Thor Mikkelsen f. ca 1820 i Vågå og Anne Pedersdatter f. ca 1816 i Vågå.Hva het foreldrene til disse to ?Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

Kirkebøkene for Vågå ligger på nettet http://www.arkivnett.ol.no/dbsok/nkb.asp Den eneste Thor Mikkelsen jeg fant var f. 7.6.1822, hjemmedøpt 9.6.1822 og døpt 23.6.1822 i Heidal med foreldre inderst Mikkel Christensen Bjølstadeie og Synnef Hansdatter. Anne Pedersdatter er verre, for det var et veldig vanlig navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiDen nærmeste Anne jeg finner i forhold til ca 1816, er denne :LenkeI flg FS gifter Thor M og Anne seg i Vågå i 1847, og da er Peder Pedersen oppgitt som Annes farMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

Foreldrene til Thor; Mikkel og Synnef, er sannsynligvis dem du finner på Bjøstad i FT1801, Lenke , Mikkel, 23 år og tjener, og Synnef 20 år, besvangret inderst. Iflg Family Search gifter de seg 27.1.1806 i Vågå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Anders Bakken

Når man sitter en lørdagskveld å blar gjennom gamle temaer her inne så er det jo litt gøy å finne andre som sliter med de samme forfedrene, dermed så drar jeg like så godt opp igjen denne jeg.Jeg lurer egentlig på om noen har funnet/greier å finne opphavet til Mikkel Christensen og kona hans jeg, eller om det rett og slett blir for langt tilbake i tid, sånn at det er bare å la de ligge. For min egen del opplever jeg det som nærmest umulig å finne frem i kirkebøker så langt tilbake i tid..Anders.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Morken

Foreldre til Mikkel, f. 6/11-1774: Christen Thoresen og Marit Michelsdtr., viet 1/7-1765.Foreldre til Synnef, f. 25/3-1781: Hans Dybdalen, f. ca. 1746, d. 1799 og Ingeborg Ellefsdtr., f. ca 1754, viet 19/7-1778.Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Bakken

Takk for de opplysningene.Vet man hvor Christen Thoresen og Marit Michelsdtr stammet fra?Foreldrene til Synnef, Hans Dybdalen og Ingeborg Ellefsdatter tror jeg jammen at jeg har vært borti tidligere. (Kan føye på samme spørsmål her forøvrig, ang opphavet til til Hans og Ingeborg..)Vel, kan man bekrefte at jeg er på rett spor om jeg nevner disse søsknene til Synnef: Hans Hansen, f. 1778, Mari Hansdatter, f. 1784, Ingeborg Hansdatter, f. 1790, Ellev Hansen, f. 1793 og Marit Hansdatter, f. 1797.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Morken

Jeg har desverre ikke noe mere om de to foreldre-parene.Kan bekrefte at det er riktig søsken til Synnef, så nær som Mari, f.1784. Henne kjenner jeg ikke til.Hans, som er født 1778, var gift med Ragnhild Tjøstolvsdtr. Kleppe. (søster til Jo Gjende). De er mine 2xtipp-oldeforeldre.Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Bakken

Hans, 1778, gift med Ragnhild Tjøstolvsdtr Kleppe er mine 3xtipp, det samme er også Synnef og Mikkel da fant jeg ut. Det vil vel si at du Lisa, og min mor er fem-menninger eller noe i den leia. :)Takk for hjelp ihvertfall.Å siden jeg har dratt frem dette gamle temaet så kan jeg jo slenge på en henvendelse til, kona til Thor Mikkelsen, Anne Pedersdtr. Hennes foreldre har jeg som ungkar Peder Pedersen og enken Anne Olsdtr Haraldstadeje. Disse to aner jeg ingenting mer om...Anders.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.