Gå til innhold
Arkivverket

[#42613] Mari og Rønnog Paulsdtr fra Nord-Fron til Dyrøy - opphav?


Gjest Åse K. Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Åse K. Kristiansen

I 1875 finner jeg Mari Paulsdtr på plassen Liaskjellet på Dyrøya (Tranøy) [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f71927&gardpostnr=345&merk=345#ovre>Lenke Rønnug Paulsdtr er tjenestejente på Vinje på Dyrøya. LenkeRønnaug må være henne som er på denne lista LenkeOg da er hun heime hos familien i 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan P Østlie

..og han gifter seg første gang 9 juni 1924 og kaller seg da Snedkerstuen. Kona er 20 år gamle Marit Pedersdatter Barrusten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

Fine greier, Jan P. Østlie. Takk skal du ha!. Står det noe om denne familien i bøkene om Fron, utgitt av Fron Historielag? (Ifølge DIS - ressurser)? Vennlig hilsen Åse Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Sæther Brække

Hei Ase eller er det Åse? (Uvanlig med Ase) Det ser ikke ut som du kjenner til boka Snekkerstu-slekta... ei slekt frå Nord-Fron Er du fra denne slekta så har vi en felles ane her, men jeg finner ikke ditt navn i boka. Ring til Terje A. Tetmo (du finner sikkert navnet i tlf. katalogen på internett) så får du høre om han har noen bøker igjen! Lykke til! Hvis ikke så kan vi ta kontakt pr. epost eller tlf. Vennlig hilsen Gunvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Kristiansen

Kjære Gunvor - takk for tipset om Snekkerstu-slekta! Jeg er nok ikke fra denne slekta, men min svigersønn er etterkommer etter Mari Paulsdtr. Dermed er jo mine barnebarn av Snekkerstu-slekt. Står det noe om de to søstrene som dro nordover til Dyrøy?Mari fikk tre barn i Dyrøy, og de emigrerte alle tre i 1893. Her er Paul: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=EMITROND&gardpostnr=79475&merk=79475#ovre>Lenke Her er Andreas og Elise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Sæther Brække

Mange sider om de der nord! Paul og Andreas døde av tub. like etter ankomsten til USA, men Elise (Alise el. Lise) har stor etterslekt. En har oppgitt sin adresse også. Nå er jo dette 6 år siden, men sjansene er store for kontakt. Vil du oppgi for- eller etternavn til din svigersønn så skal jeg se om han er kommet med i boka! Dette var jo spennende! Gunvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

Ta kontakt på aasekkr krøllalfa online dot no. Paul fikk en sønn, Jens Magnus Paulsen, en måned etter at han emigrerte. Mora var bare 14 år og datter til ordføreren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.