Gå til innhold
Arkivverket

[#42625] Døde i Våg skipreide 1813 og 1827


Gjest Lars Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Johannessen

Søker opplysninger om arvinger etter hhv Nils Salomonsen Drønen (1751 - 1813) og kona Brithe Rasmusdtr. Drønen (1755 - 1827). Jeg finner ikke disse i skifteregisterne for Sunnhordland, men finnes det opplysninger om navn, alder og bosted til arvinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Her finner jeg dessverre ikke henvisninger til skifter, og det må bety at det ikke er holdt offentlig skifte etter dette ekteparet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Du har muligens Austevollsbøkene Lars, men i bind II side 680 pkt. 43, nevnes Nils Salomonsen Storebø Drønen g. 1779 med Brithe Rasmusdatter Vassnes. De har barna Lars f. 1779, Synneve f. 1781, Ragnille f. 1783, Salomon f. 1787 d. 1809, Wibeke f. 1790 d. 1812 og Brite f. 1793 d. 1855. Det er kun Brithe som er oppført videre da til Heimark side 655 pkt. 40. gift med Anders Olsen Hedemark f. 1792 d. 1828. De fikk 4 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Takk for hjelpa Yngve! Til Oddvar: Takk for innspill. Jeg søker etter hvor de ble av de tre førstnevnte. Brithe N. er min tipp-tipp-oldemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.