Gå til innhold
Arkivverket

[#42633] Hvem var foreldrene til Bonsak Bech f. i Bergen i 1916?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Er der noen som kan fortelle meg hvem foreldrene til Bonsak Bech var? Bonsak var f. i Bergen i 1915.Siden det har vært umulig for meg å komme meg inn på de skannede kirkebøkene frem til nå så håper jeg at andre har bedre hell med seg.Jeg takker for all mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette har du vel fra før, men legger det inn: Bonsak døde i 1998 og er registrert under Rana sorenskriverembete. Fødselsdato er 16.4.1915 Lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk skal du ha, Grethe Flood!Joda, jeg hadde det, men skulle gjerne funnet ut hvem som var hans foreldre.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Jeg har vært borti denne Bech en eller annen gang da jeg skulle hjelpe en bekjent med å finne Bech-aner. Tar jeg feil når jeg mener å huske at moren het Hanna. Tror du kan gå ut fra det. Synd jeg ikke har notatene fra disse søkene.Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk til deg Inger Eide!Kan det være Johanne Bech? Der var en ugift sykepleierske i Bergen med det navnet, men hun var i alle fall ugift i 1900. Hun bodde da i Nagelgården og var f. ca 1855 så det kan neppe være henne.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Jeg vet ikke om det kan være henne, men familien etter Bonsak Bech skal bo i Mo i Rana og med et lite søk i adresser, finner du mange Bech-er. Noen av dem er vel etterkommere av B.B.Min bekjente som jeg hjalp med dette Bech-navnet, var ikke i slekt med familien i Mo i Rana, trodde hun i alle fall. I så fall måtte det være felles aner på 1700-tallet og så hardt til verks gikk vi ikke. Hennes Bech var i Troms, men hadde aner i Bergen og der stoppet det opp. Er du sikker på at B.B. er født i Bergen? Kunne Hanna være svigermor til B.B.? Hvis ikke, så er hun moren.Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Kirkebøker for Mo er skannet og ligger ute på nettet - dekker en forholdsvis stor periode. Men det tar jo evigheter å få opp sidene. Tror du kunne finne noe der hvis du har flere private opplysninger å støtte deg til. Med en telefon eller to kan jeg finne navnet på B.B.s barn hvis det kan være noen hjelp.IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk igjen til deg Inger Eide!Jada, jeg vet om familien i Rana og har forsøkt å få fatt i noen av dem, men har ikke fått napp enda.Av hensyn til nålevende så ønsker jeg ikke å gå videre med dette. Derfor så ber jeg om at det kanskje er best at redaktøren stopper debatten!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Det er ikke meningen å nevne navn på nålevende personer her på dette forumet. Jeg tenkte at om du har flere private opplysninger (som du selvfølgelig ikke kan nevne her), så kunne du kanskje ved hjelp av dem komme videre i kirkebøker. Lykke til i videre søk, floken løses nok etterhvert.Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk enda en gang, Inger Eide!Jada, nå vet jeg hvem som var hans mor og hun var født i Rana og heter Hanna, født ca 1883. Så da skulle det bli mulig å finne henne i kirkebøkene, hvis og når jeg klarer å komme meg inn på dem.Dermed skulle 'floken' være løst så langt.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.