Gå til innhold
Arkivverket

[#42643] Skolebilde fra Stjørdal


Gjest Anne Karin Kringberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei Dette bildet er sannsynligvis fra Hegra eller Meråker i Stjørdal. Vet noen hvilken skole (omgangsskole?) bildet er tatt på? Og ca. når?Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Prøv å send bildet på mail til Stjørdal Bibliotek, der har de fotoarkiv for distriktet og sikkert godt kjente folk.mvh heljar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei Og takk for nyttige svar!E-mail er nå sendt til Stjørdal bibliotek. Spennende å se om de finner ut mer.Artig med 1900-tellingen, ang. fotografen. Han bodde i Nedre Stjørdal, så kanskje finnes det en samling av bilder etter han.Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Det var ikkje mykje å finne i Nasjonalbiblioteket sin base over fotografar, men her er han kanskje: [url="http://www.nb.no/pm/fotograf.php?sok=1&navn=Ericsson&foedt_utvid=&foedta=&doed_utvid=&doeda=&fylker=--+Ikke+valgt+--&virkested=&div=&vis=4057>LenkeI tilfelle har Skaun kommune nokre bilde av han. Det kan kanskje vere umaken verd å ta kontakt dit.Ein med skriveforma Eriksen/Erikson, nokre år seinare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

H. Ericsson virket som omreisende fotograf i Stjørdal og nabobygdene omkring 1900. Jeg har funnet flere bilder han har tatt i Åsen (nord for Stjørdal) i tida 1900-05. Skolebildet kan godt være tatt en gang i den tida.Arne-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei Og takk for ytterligere svar.Ja, jeg ville tro at bildet er tatt rundt 1900, muligens noe tidligere. Jeg har to kandidater som jeg tror kan være med på bildet. Så hvis disse er med, burde bildet ha blitt tatt tidligere enn 1900. (Den ene født i 1883, den andre tidligere.)Nå har jeg fått svar på mailen til biblioteket. En fra historielaget i Stjørdal skal forsøke å finne ut av bildet. Spennende!Så takk for all hjelp!Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Sissel Endresen

Hei på deg! Det var helt tilfeldig at jeg gikk inn og så innlegget ditt. Jeg er fra Stjørdal selv og kan gi deg et veldig godt råd. I Stjørdalens blad bruker de å sette inn gamle bilder som de får leserne til å identifisere de som er på bildet. Du kan sende bilde til Stjørdal historielag ved Kjell Pettersson. Han har mail adr.: kjell.pettersson@ktv.no Du kan eventuellt ta kontakt med Stjørdalens BladLykke til!Med vennlig hilsen Sissel Endresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei! Ja, bildet er sendt til historielaget i begynnelsen av okt.06, og de skulle sette det inn i avisa. (Men det kan vel ta litt tid.) Så jeg venter spent på om det blir noe resultat.Jeg tror bildet må være fra Hegra, men sikker er jeg ikke.Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.