Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Thorbjørn Granlund.

[#42648] Olea Theodorsdatter Øien, født i Rendalen, 07.10. 1878.

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Granlund.

Hei. Er det noen som kan gi meg opplysninger om Olea Øien, født i Rendalen, 07.10. 1878. Hun var datter av Petronelle Pedersdatter Buøyen, f. 1859, og Theodor Kristensen Skjærbekken, Ytre Rendal, f. 21.06. 1854, og druknet i Storsjøen, Ytre Rendal, 11.02. 1878. Olea Theodorsdatter, ble født etter farens død. Hennes mor, Petronelle Pedersdatter, født Buøyen, 1859,Osen, ble gift med Simen Olsen ( Rønningen ), eller Øien, Øvre Rendal, født 1861. I 1900, var de bosatt i Stor-Elvdal, hvor han var jernbanevokter. Men jeg tror at de flyttet ut fra dette distriktet, kanskje til Løten ? Er takknemlig om noen kan gi meg et tips. På forhånd takk. Med beste hilsen : Thorbjørn Granlund. P.S. På grunn av noen diskusjoner jeg nettopp leste, angående gratisarbeid, i forbindelse med slektsgranskning, vil jeg få opplyse at det jeg bruker stoffet til, er i forbindelse med en ny bygdebok jeg holder på med, og jeg har nå arbeidet gratis med denne i 3. år. D.S.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.