Gå til innhold
Arkivverket

[#42651] Andreas Sivertsen f. ca. 1820-1825, Stjørdal NT


Gjest Håvard Ler
 Del

Recommended Posts

Gjest Håvard Ler

Andreas Sivertsen fikk i 1858 ei uekte datter på Høivåg på Rødøy i Nordland. I 1865 er han fortsatt ugift, og tjenestedreng på Rødøy.Noen som vet hvem denne Andreas er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

På FS fant jeg en Andreas Magnus Sivertsen f. 10/8 dpt. 7/10 1821 Værnes, Sivert Johnsen og Maerit Amundsdt.Ellers så så jeg bare en som ble f. 1823 i Leksvik. Jeg sjekket 1822 +-2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Ler

Tusen takk for opplysningen! Dette er sannsynligvis den jeg er ute etter. Skal prøve å finne ut mer om ham. Hadde vært litt enklere om jeg hadde hatt et gårdsnavn å knytte ham til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Hvis du finner gårdsnavnet må du gjerne legge det inn her, for jeg har bygdebøkene for Stjørdal og Skatval. Fant ingen Andreas Sivertsen under Værnes i går født ca 1821. Nå skal jeg til Stjørdal snart(reiser herfra 12.10) og sikkert også på biblioteket der og lese mikrofilmer på egen slekt. Jeg kan godt slå opp i kirkeboka der på mikrofilm, men problemet er at jeg ikke er tilbake her igjen før 30.10. Dermed får jeg sannsynligvis ikke lagt inn noe svar før da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Ler

Eneste måten å finne et gårdsnavn blir vel å slå opp i kirkeboka, så jeg er takknemlig om du kunne gjøre det. Regner ikke med at jeg får anledning til å gjøre det sjøl med det første, så jeg venter gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Annar Tangen

Hei. Andreas Magnus Sivertsen var sønn av Sivert Johnsen Lille-Lånke (!781-19/3 1844 og Marit Amungsdatter født 1782 i Værdal.( Stj. boka bind II del II side 312 og 313)Sivert var sønn av John Eriksen Lånke døpt 26/12 1737 død 15/5 1806 og Randi Sivertsdatter Mæla døpt 4/8 1743 død 31/3 1814.John var sønn av Erik Johnsen Lånke (1698-1766= og Ragnhild Johnsdatter Hell (1699-1766)Erik Johnsen Lånke var sønn av John Kristoffersen Lånke og Mali Eriksdatter (1674-1737)Erik var sønn av Kristoffer Lånke.Ragnhild Johnsdatter var datter av John Andersen Øfsti og Helga Thomasdatter Hell.Helge var datter av Thomas Olsen Vikan og Helga Bjørnsdatter Leren.Både Hell, Lånke og Leren finner du i Stj.boka bind III, Øfsti finner du i bind II del II og Vikan i bind II del I.Lykke til. Odd Annar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Annar Tangen

Det skal selvsagt være Amundsdatter og ikke Amungsdatter. I Stj.boka står det om Andreas Magnus at han reiste til Nordland.V.h. Odd Annar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.